Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Педро де ла Роса: Не очаквайте драстични промени

17.11.2008 17:14
Туит
Педро де ла Роса: Не очаквайте драстични промени

Педро де ла Роса вярва, че Формула 1 няма да се промени драстично въпреки корекциите в техническия правилник, които ни очакват догодина.

След две седмици затишие днес Формула 1 отново влезе в нормалния си работен ритъм. Всички отбори на стартовата решетка без Toyota започнаха подготовката си за сезон 2009 на пистата „Каталуня” в Барселона. На въпроса дали новите правила ще улеснят изпреварването догодина, тестовият пилот на McLaren отговаря положително, но е категоричен, че шампионатът е далеч от революционните промени, които мнозина описват.

„Това е Формула 1. Ако някои мислят, че с въвеждането на KERS и сликовете, че с намаляването на аеродинамичния натиск Формула 1 ще се промени драстично, ще останат доста разочаровани”, обяснява де ла Роса пред Autosport. “Автомобилите са все още широки, аеродинамиката също ще продължи да оказва влияние върху движещия се отзад, извън състезателната линия ще си остава по-мръсно. Да, ще бъде по-лесно (изпреварването), но не очаквайте да е като в Moto GP. Хората трябва да разберат това. Промените са в правилната посока. Проблемите идват от това, че са нужни много корекции по автомобилите, а същевременно тестовете ще намалеят драстично догодина. Ще бъде много трудно да настроиш автомобила между отделните състезания. Но за сметка на това очаквам да е интересно, защото няма да имаме време да тестваме всичко.”

Според де ла Роса новите гуми ще компенсират редуцираният близо наполовина аеродинамичен грип. „Различно е”, обяснява испанецът. „Сликовете ти дават по-добро сцепление, така че въпреки намаления даунфорс, като цяло нивото на сцепление няма да се различава драстично спрямо тази година. Балансът обаче ще се промени. Сликовете осигуряват много добро сцепление на предната ос при влизане в завой и на задната при излизане. С по-прости думи, мисля че ще имаме по-добри показатели в бавните завои, но заради корекциите в аеродинамичния натиск, ще бъдем по-бавни при висока скорост.”

Тестовият пилот на McLaren признава, че са нужни още много тестове преди системите за регенериране на енергия да бъдат използвани пълноценно в състезателни условия.

„Все още я изучваме (KERS). Изисква много прецизно настройване на автомобила, особено по отношение на спирачките. KERS трябва да се зарежда самостоятелно, така че натискайки спирачките, генерира допълнително съпротивление, което трябва да компенсираме. Нужно е всичко това да се синхронизира със съпротивлението, което оказва двигателя при връщане на газта, и с баланса на спирачките. Просто трябва да намерим оптималния компромис. Не е толкова просто, няма как просто да сложим KERS и изведнъж автомобилът да стане по-бърз. Ако не е настроен прецизно, ще действа много непредсказуемо. Важно е да направим максимално плавно всички преходи.”

„Имаме три теста – в Барселона, Херес и Портимао”, обяснява де ла Роса програмата на McLaren. „Трябва да пробваме страшно много нови неща, като на първо място са гумите. Отново ще имаме възможност да използваме подгреватели, така че ще ни бъде по-лесно да загряваме сликовете и да контролираме налягането. Ще започнем пълноценно и програмата за развитие на KERS в реални условия. Ще тестваме и новата аеродинамика, като ще използваме единствено шасито на MP (MP4-23 на McLaren). Длъжни сме да научим максимално много по време на ограниченото време за тестове.”

Коментари
comments powered by Disqus