Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Педро де ла Роса: Ролята на пилота ще бъде по-голяма

18.03.2011 14:02
Туит
Педро де ла Роса: Ролята на пилота ще бъде по-голяма

Пилотите ще имат много по-голяма роля през новия сезон заради гумите на Pirelli и много активната им деградация, която вероятно ще доведе до най-различни стратегии дори и в рамките на едно състезание, смята бившият тестови пилот на италианския производител Педро де ла Роса.

„Мисля, че пилотите ще трябва да мислят много повече за гумите и как да ги използват“, коментира за Autosport присъединилият се отново към екипа на McLaren де ла Роса. „Не става дума за стратегията, защото тя ще е по-скоро отговорност на отборите. Просто като пилот започваш да усещаш деградацията преди екипът да види, че времената започват да падат. Ето защо смятам, че пилотът ще има ключова роля, тъй като трябва да знае много добре кога ресурсът на гумите ще се изчерпа. Ако останеш с една или две обиколки повече (на пистата), може да изгубиш пет или шест секунди.“

„Усещането за това кога гумите свършват ще бъде много важно, осъзнах го по време на тестовете с Pirelli. Деградацията е линейна, но до един момент, в който има внезапен спад и то голям. Именно този спад трябва да се избягва винаги, като решението (за смяната на гумите) ще се взима от пилота, не от отбора. Ще трябва да ги информираш по радиото, че гумите са свършили и влизаш. Ще бъде интересно, тъй като инженерите няма само да наблюдават екраните като преди, за да намерят точния момент, в който да те вкарат.“

40-годишният испанец смята, че новите гуми на Pirelli ще създават много трудности на пилотите и отборите, но пък че това ще гарантира интригата във всеки един старт.

„Мисля, че ще бъде страхотно за феновете. Прогнозите за това точно колко стопа ще са необходими, ще бъдат много трудни. Засега можем да кажем единствено, че ще са приблизително около три, а това е фантастично."

“Спомням си как през миналата година още в четвъртък знаехме, без значение какви смеси трябваше да използваме или на коя писта сме, дали ще имаме стратегия с едно спиране с прозорец между 12 или 18-а обиколка и прочие. Но всичко това вече приключи. Сега ще има с какво да се занимаваме, а и ще бъде много по-интересно за феновете. Във Формула 1 може да говорим за деградация, било тя линейна или не, но в крайна сметка трябва да мислим на първо място за феновете. Нека отидем в Австралия, нека минат първите състезания и да видим какво ще бъде мнението на зрителите. Едва тогава Pirelli ще трябва да реши каква ще бъде следващата стъпка.“

Коментари
comments powered by Disqus