Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пет факта за Pirelli и WRC

27.03.2009 15:00
Туит

За втори пореден сезон Pirelli функционира като единен доставчик на гуми във WRC. Представяме ви 5 любопитни факта около италианската компания и нейното участие в световния шампионат.

Факт 1:

Спортният правилник на WRC ограничава всеки екипаж относно броя използвани гуми в дадено състезание. Пилотите с приоритет 1 и 2 като Себастиен Льоб и Себастиен Ожие например имат право на 6 гуми за всяка смяна и 6 за шейкдауна. За тези с приоритет 3 като Мартин Прокоп или без приоритет ограничението е 4 гуми за всяка смяна и 5 за шейкдауна. Броят гуми за екипажите, които карат в J-WRC, е ограничен на 24 за всеки старт. За кръг от WRC с шест смени пилотите с приоритет 1 и 2 използват 42 гуми, а тези с 3 или без – 29.

Факт 2:

Гумата за сняг с шипове Pirelli Sottozero дебютира тази година в Норвегия. На повърхността й има 384 шипа, всеки от тях дълъг по 7 милиметра. Разположени са равномерно върху 15-цоловата гума, следвайки асиметричния дизайн на протектора. Каучкувата смес е така подбрана, че да работи при ниски температури, но същевременно да бъде достатъчно устойчива, за да задържи шиповете въпреки огромните натоварвания.

Факт 3:

За първи път в съвременната история на шампионата бяха разрешени състезанията със смесена настилка. На рали „Кипър“ през март по настояване на Ford и Citroen всички екипажи трябваше да карат с един тип гуми, въпреки че в петък отсечките бяха на асфалт, а в събота и неделя – на макадам. Pirelli Scorpion, която по дефиниция е за макадам, издържа на асфалтовото предизвикателство и позволи на отборите да се ограничат единствено до промени по окачването за петъчните етапи.

Факт 4:

В зависимост от това къде е даден старт, кои от двата поддържащи шампионата (J-WRC и P-WRC) включва и колко са заявките, Pirelli доставя между 1500 и 4000 гуми за състезателен уикенд.

Факт 5:

След края на състезанието всички гуми се събират и се транспортират отново във фабриките на Pirelli в Италия, където се изгарят в специална „пещ“ за производство на енергия. Pirelli е член на IDEA Granda (европейска система за производство на горива от отпадъчни материали).

Коментари
comments powered by Disqus