Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Петер Соблерг отново е аут

10.03.2007 12:03
Туит

Наситен на снежните приключения на Скандинавския полуостров керванът на Световния рали шампионат се премести в планинските райони на Гуанахуато в Мексико. Високите температури, прашните макадамови трасета и голямата надморска височина, която редуцира мощността на двигателите с близо 30 процента, се противопоставиха на желанието за победа на най-добрите рали състезатели. Някои от тях оцеляха след първия ден, други отлагат за пореден път надеждите за по-предно класиране.

Най-очакваният момент на рали “Мексико” бе дебютът на Impreza WRC2007. Целият екип на Subaru бе надъхан за първа победа след далечната 2005 г. и резултатите от сутрешните тестове показаха, че това е абсолютно постижима цел. Петер Солберг спечели и трите скоростни отсечки, а Крис Аткинсън поддържаше темпо, което му гарантираше място сред първите трима състезатели. Блестящото представяне на норвежеца, който пое лидерската позиция още на първия специален етап, обаче се конфронтира с недостатъчната надеждност на Impreza WRC2007. По време на шестата скоростна отсечка автомобилът с номер 7 замръзна на трасето заради изтичане на масло и изхвърли Петер Солберг от надпреварата. Точно в момента, когато световният шампион за 2003 г. бе набрал скорост и по всичко личеше, че ще избегне проклятието, което тегне над него и целия екип на Subaru, се случи най-лошото – Солберг отново е аут.

Планинските региони на Мексико се оказаха сериозно препятствие и за по-големия брат от фамилията Солберг. Още по време на първия скоростен етап Хенинг изпробва качествата на Ford Focus RS, обърнат по таван, и логично загуби повече от три минути, които го изхвърлиха от борбата за челните позиции. Луис Перес Компанк счупи десен преден амортисьор на първия завой и също попадна в групата на неудачниците, към която още в самото начало на надпреварата се присъедини и Гарет МакХейл заради няколко излизания извън трасето.

Суровите високопланински условия са огромно предизвикателство за пилотите в Световния рали шампионат, но и невероятно изпитание за техните автомобили. C4 WRC направи блестящ дебют на макадам и съдейства на Себастиен Льоб да се изкачи на първа позиция след отпадането на Петер Солберг по време на шестия етап. Французинът спечели вторите преминавания на “Алфаро” и “Ел Кубилете” и оглави временното класиране с аванс от близо половин минута спрямо единствената надежда на Subaru – Крис Аткинсън.

Най-приятната изненада след края на първия ден от надпреварата е присъствието на трима млади обещаващи пилоти в челната четворка. Крис Аткинсън, Мико Хирвонен и Дани Сордо заемат съответно второ, трето и четвърто място, като разликата между тримата е по-малко от 6 секунди. Логично е в битката за подиума да се включи и Маркус Грьонхолм, който се намира на несъответната за неговите претенции пета позиция, но амбиците на младежкото трио могат да се окажат печелившия коз спрямо опита.

Още две имена, намерили място в зоната на точките, са част от новата генерация на Световния рали шампионат. Пилотите на Stobart M-Sport Яри Мати Латвала и Матю Уилсън посрещнаха мексиканския залез на седма и осма позиция. Повече от четири минути делят сина на боса на M-Sport от временния водач Себастиен Льоб, което означава, че амбициите на младока за по-предно класиране на този етап са по-скоро очаквания за грешка на преките конкуренти в зоната на точките. Ситуацията при Латвала е сходна, но дистанцията е 1:37.8, а до финала в неделя остават още цели 12 скоростни етапа.

За първи път от началото на годината Манфред Щол демонстрира потенциала, който през сезон 2006 му осигури четвъртото място при пилотите. Състезателят на OMV Kronos поддържа отлично темпо, което му гарантира първа етапна победа на “Ортега 2” и възможност да се включи в битката за подиума. Но дали австриецът ще се пребори с напрежението и ще запази престижната шеста позиция, няма как да научим преди началото на втория ден от надпреварата. Старт за “Ибария 1” в 16:19 българско време.

Рали „Мексико“ - ден първи

1. С. Льоб C4 WRC 1:25:14.4
2. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 1:25:40.7 (+26.3)
3. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 06 1:25:44.5 (+30.1)
4. Д. Сордо C4 WRC 1:25:46.5 (+32.1)
5. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 06 1:25:57.5 (+43.1)
6. М. Щол Citroen Xsara WRC 1:26:06.1 (+51.7)
7. Я. Латвала Ford Focus RS WRC 06 1:26:52.2 (+1:37.8)
8. М. Уилсън Ford Focus RS WRC 06 1:29:34.2 (+4:19.8)

Коментари
comments powered by Disqus