Изборът е оригинално техническо решение: бъги с две двигателни колела
Въпреки сложната икономическа ситуация, Peugeot не губи апетита си към състезанието и тежките изпитания. С модела 2008 DKR френският лъв в скоро време ще се завърне в Дакар. Изборът е оригинално техническо решение: бъги с две двигателни колела.
Както 208 Pikes Peak през миналата година, така и 2008 DKR няма нищо общо със серийния модел със същото име. Родствената връзка се ограничава само до няколко детайли от стила на марката, като например светлините. Двигателят е специално разработен за рали надпревари без интегрална трансмисия. За да победи в Дакар 2015, Peugeot всъщност избра да се включи в категорията с две двигателни колела. Там официално са позволени някои „волности”, като по-високото окачване (600 мм вместо 290) и по-големи джанти, обути с 37-инчови гуми Michelin.
Последните три години бяха победоносни за автомобилите Mini Countryman, но те останаха верни на четирите задвижващи колела. Също като при колите Volkswagen Race Touareg, които побеждаваха в предишните три издания на състезанието.
Залогът на 2008 DKR е в задвижването, той трябва да получи дизелов мотор и ще бъде представен на салона в Пекин. И най-вероятно няма да има изненада в предварителната информация.
Известно е, че частни бъгита с две двигателни колела през годините успяваха да впечатляват с изявите си в Дакар. Този път Peugeot ще се довери на калените пилоти в тежки рали изпитания: Карлос Сайнц, победител в състезанието през 2010 и Сирил Депре, който завоюва пет победи при мотоциклетите, но този път ще се пробва на четири колела. Нека не забравяме и третата звезда, която за момента французите пазят в тайна: според добре информирани източници става дума за Стефан Петерханзел, носител на 11 корони от Дакар.