Peugeot подложи своя малък кросоувър 2008 на частично обновление
Както и преди модернизацията на модела Peugeot 2008 продължава да разчита на системата Grip-Control като заместител на липсващата опция за поръчване на двойно предаване. Отсъствието на пълноценно задвижване на четирите колела е напълно оправдано за подобен продукт и е все по-често срещано явление в сегмента на 2008 – просто собствениците на такъв тип продукти рядко са склонни да шофират своите автомобили в пресечен терен, нито пък реално се нуждаят от някаква разновидност на системите 4х4.
Тракшън-контрол с разширена функционалност
И все пак Peugeot 2008 има какво да предложи, когато настилката под гумите му стане неблагоприятна – с помощта на регулатор, разположен зад скоростния лост, водачът може да избира между пет режима на работа на системата за контрол на сцеплението. В зависимост от избраната настройка, управляващата електроника е в състояние да редуцира предаваната към предния мост мощност, да подобрява сцеплението или да упражнява спирачен ефект върху едно от предните колела против прибуксуване. Или казано с други думи, разширената функционалност на тракшън-контрола с помощта на електрониката имитира действието на класически блокаж на предния диференциал. Предлаганите M&S гуми също би трябвало да допринасят за справянето с някои по-сложни ситуации. В реалността решението се представя точно според очакванията – като полезен помощник, когато сцеплението не е оптимално, но не и като пълноценен заместител на двойното задвижване. Което всъщност е напълно в реда на нещата.
Външните промени по дългия 4,16 метра включват някои ретуши в оформлението на предната и задната част на автомобила, които трябва да освежат излъчването му. Добавени са също така и нови декоративни елементи, част от които – хромирани. Налични са и два нови цвята за лаковото покритие (Ultimate Red и Emerald Crystal, който може да видите и на снимките на тестовия екземпляр)
Основното, за което този модел беше критикуван до момента, е останало практически непроменено – става дума за ергономията в иначе просторния и приятно светъл при наличието на опционалния стъклен панорамен покрив интериор. Идеята на т.нар. i-Cockpit е повечето функции да се управляват от голям сензорен екран на средната конзола, наподобяващ таблет– идея, която намира широко приложение в съвременната автомилна индустрия, но това не пречи тази идея да бъде доста непрактична по време на шофиране, още повече при наличието на не съвсем логично структурирани менюта на системата. Загадка си остава и причината, поради която от Peugeot продължават да държат на идеята контролните прибори да бъдат разположени над, а не зад иначе предлагащия чудесен захват малък волан. Неособено удобно е и това, че позицията на въртящия се регулатор на споменатата вече система Grip-Control в много случаи остава тайна за водача, тъй като светлинната индикация за това е на практика невидима при пряка слънчева светлина.
Никакви поводи за критика затова пък няма по отношение на осигуряващата добър обзор висока позиция на седене, нито пък що се отнася до вътрешния простор, който е на добро за класа ниво. Солидно изработеното багажно отделение побира между 350 и 1194 литра, прагът на товарене е радващо нисък (само на 60 сантиметра от земята), а практичната концепция за трансформация на вътрешния обем осигурява равен и при сгъване на задните места.
Позната картина под предния капак
Под предния капак на Peugeot 2008 всичко остава постарому – култивираният бензинов трицилиндров мотор продължава да се предлага в три варианта (82, 110 и 130 к.с.), а 1,6-литровият дизел е наличен със 75, 100 или 120 к.с.
Изпробваният автомобил беше екипиран с бензинов мотор в средното ниво на мощност – 110 к.с., в комбинация с шестстепенна автоматична трансмисия. Освен с приятни маниери на работа, задвижващият агрегат прави добро впечатление с лекотата, с която набира обороти, и с като цяло доста добрата си динамика. Автоматикът с хидравличен преобразувател на въртящия момент се проявява като приличен партньор на модерния турбомотор, макар че в определени ситуации маниерите му на работа отстъпват на тези на 1,2-литровия агрегат. Разходът на гориво при смесен цикъл на шофиране е около осем литра бензин на сто километра.
На пътя Peugeot 2008 се държи приятно чевръсто и особено в градски условия управлението му доставя удоволствие. Наред с това обаче, моделът се държи съвсем „мъжки“ и при високо магистрално темпо, където единствено аеродинамичните шумове от високата каросерия напомнят, че това не е коронната дисциплина на един модел от такъв калибър.
Сред новите предложения за модела е асистент за аварийно спиране, който е активен при скорост на движение до 30 км/ч, както и възможността за свързване на инфо-развлекателната система с личен мобилен телефон през технологиите MirrorLink или Apple Carplay
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Peugeot 2008 остава верен на характера си – той е един приятно чевръст градски кросоувър, а 1,2-литровият бензинов турбомотор със 110 к.с. подхожда на характера му.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова