С тираж от 5,6 милиона произведени екземпляра, 206 се превърна в най-успешния модел в цялата история на френската марка Peugeot. Кариерата на малкия бестселър обаче не приключи с пускането на наследника 207, тъй като от завода на иранския филиал на компанията в момента продължава да излиза новата модификация на 206 с касосерия седан.
206 Sedan е автомобил, чиято поява е повлияна в успеха на редица други автомобилни фирми в създаването на достъпни и практични седани, предназначени за пазарите на Азия и Източна Европа. Излишно е да споменаваме за изключителната (между другото, в голяма степен неочаквана) популярност, която за отрицателно време успя да си извоюва румънското икономическо чудо Dacia с модела Logan, създаден изцяло с помощта и опита на Renault. Въпросният модел пък беше разработен след отличното пазарно представяне на седана Clio Symbol, който Renault произвежда в завода в турския град Бурса и до днес продължава да продава с впечатляващ успех. Разбира се, с това списъкът на просторните седани на изгодна цена, които се купуват като топъл хляб на пазари с по-особена специфика, където финансовата и практичната страна на автомобила са от решаващо значение (какъвто в голяма степен все още е случаят и с нашата страна), съвсем не се изчерпва – помислете за Skoda Fabia Sedan, Chevrolet Aveo или Fiat Albea например. Затова и решението на Peugeot да заеме част от тази безспорно перспективна ниша на пазара изглежда повече от разумно. Така освен малкия си модел 107, французите вече имат в гамата си още един модел от ценовата категория под 10 000 евро, който обаче е несравнимо по-практичен и функционален от мъника с дължина малко над три метра и половина.
Както личи от пръв поглед, седанът е създаден на платформата на хечбек-версията на 206, като дължината спрямо познатия ни модел е нараснала с 38 сантиметра и е достигнала до 4,19 метра. Основната част от увеличението на размерите се пада на масивната задна част, която по формите си доста наподобява на флагмана на марката – 607. Без да е дизайнерски шедьовър, задницата на този автомобил изглежда чувствително по-хармонично вписана в общия изглед на екстериора, отколкото например при Clio Symbol. Което от друга страна не променя факта, че преходът от линиите на хечбек към класическата задница на седан е невъзможно да изглежда наистина добре, освен при влагането на сериозни инвестиции, което пък би обезсмислило самия продукт, чиято основна цел е да бъде колкото се може по-достъпен и по-функционален. Важното в случая е, че под големия заден капак се крие удобен и равен багажник с обем от почти 400 литра, който може да бъде уголемен повече от два пъти чрез сгъването на делимата задна седалка. Мястото във вътрешността е напълно задоволително, като отзад без проблем могат да пътуват двама пасажери с ръст дори над 1,80 метра, включително и на по-дълги разстояния. Седалките са сравнително широки и доста удобни, особено що се отнася до тези на водача и спътника му. Стилистиката и подредбата на таблото са познати от останалите варианти на 206, като оборудването на базовото изпълнение XR включва две въздушни възглавници, радио със CD-плейър, централно заключване, сервоуправление и делима задна седалка, като модификацията, която имахме възможността да изпробваме, беше в ниво на оборудване XR PKC, включващо освен изброеното дотук още климатична инсталация и боя металик. Екипиран по този начин и задвижван от 1,4-литровия базов бензинов мотор, 206 седан струва 20 395 лева – доста примамлива сума за автомобил с толкова обширно вътрешно пространство и голям багажник, при това разполагащ с напълно съвременно оборудване.
Разбира се, достъпността изисква своите жертви – такъв е случаят и с 206 седан. Използваните за изработването на интериора материали са семпли, изработката е доста лежерна и показва някои видими слабости, а високото ниво на шума в купето говори за икономии в областта на звукоизолацията. Ходовата част показва идентичен с този на останалите модификации на модела нрав, като показва доста приличен за категорията комфорт на возене, но не блести с особен динамичен потенциал. Кормилната уредба е с доста директна настройка и работата й е радващо прецизна, макар че поведението на автомобила в завой не подтиква точно към спортен маниер на шофиране. 1,4-литровият мотор със 75 конски сили е познат от множество други модели на концерна и се развърта с привичната си лекота, но добрата еластичност категорично не е сред върховите му дисциплини – в повечето случаи ревът изпод предния капак е значително по-впечатляващ от реалната динамика. Отлично решение за осигуряването на по-добра тяга и най-вече за постигането на по-нисък разход на гориво би бил някой от дизеловите двигатели на концерна, но, за съжаление, 206 седан се предлага изключително с бензинови мотори.
Въпреки споменатите недостатъци, които по принцип са неизменна част от същността на един автомобил с подобен замисъл и предназначение, 206 седан е силен ход от страна на марката Peugeot, който с положителност ще засили позициите й на редица пазари. За човек, който търси практичен и просторен семеен седан на приемлива цена, но едновременно с това желае и по-нестандартен дизайн на каросерията, 206 Sedan изглежда напълно разумен избор.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Любомир Асенов
evildevil1
imam q ot 2007 no karam i stara vectra i imam 11oookm.mnogo dam dovolen no za 6uma e vqrno-novoto vw polo e po-tiho,no ima bagajnic za 2 damski 4anti.taka 4e navsqkade trqbva malak kompromis
Cupertino
Много хубава кола. Карам я от пролетта на 2008 год. и досега няма проблеми. Единствено съм сипвал течен сапун в казанчето за чистачките.
маргито
купих си чисто новия седан 206 в края на март 2008. По хубава кола просто не съм карала.Натоварих я до Банско с 4 човека плюс страшно много багаж и изобщо не усети пътя. А на магистралата залепи 170 км без изобщо да има шум или рев на двигателя.
Дани
Имаме тази кола от април 2008 г. и сме страшно доволни. И градско и на дълъг път колата е страхотна. Това за шума са пълни измишльотини. Единствената ми забележка е, че СД-то не е с МРЗ. Всичко останало е на 6. Купувайте, не се колебайте. Сега са евтини, а колата си струва.
Иван
От почти три месеца карам колата. Имам претенции единственно към скоростите. Особенно къв втора. Направени са малко "дървени".
pejoto
kolata mi e 206 sedan i sum mnogo dovolen ot vsi4ko v neq sus po visokoto nivo sum,no imam pogled i v po niskoto nivo razlika niama kopuvaite tozi avtomobil ne se 4udete dobur e,ABS-se spravia otli4no s tozi rasov luv,za razhoda blizuk do zavodskiq
Никола
Притежавам Седана от средата на декември. Много успешен модел. При 110 км/ч т.е. 3000 оборота на 5-та, разходът е много близо до обявените 5 л. на 100. 75 к.с. двигател просто \"не забелязва\" да ли климатикът е включен или не. В декемврийските студове размразяваше предното стъкло за 3-4 минути.
Aпата
Смятам да си копувам такова пежо,ако някои може да ми даде по подробна информация ще съм благодарен.Като наи вече ме интересува при вклучен климатик моторът 1,4 как се предствя с неговите 75 коня,и др.такива.
Georgi
Interesno s kakuv avtomobil sravniavat za da kazvat 4e ima 6um v kupeto i 4e dvigatelia reve. Kolata si vozi mnogo udobno, izolaciite i izrabotkata na kupeto sa na visoko nivo.
IVAN
DA I AZ TAKA MISLIA DOBRI SA UDOBNA KOLA ZA GRADA I ZA DALAG PAT NE UMORIAVA
ivelina
super si e kolata majat mi podari 206 sedan i sam mnogo dovolna.komfortna , nisak razhod , spestiavam ot cd uredba ot alarma ot cen.zaklio4vane i ot kup drugi nesta koito kostvat mnogo vreme i pari
mimito
abe ima malko nedostataci 4e trudno pravim sex s priateliat mi v kolata (206 sedan) :p
4ako
predi karah chevrolet kalos i da vi kaja 206 sedan e mnogo po dobre ot kalosa.predi godini i i chevrolet praviha hubavi i evtini koli no sega sa s okolo 30 35% po skapi ot peugeot
ivan
triabva da vi kaja 4e ve4e 3 meseca karam takova peugeot 206 sedan i niamam zabele6ki.Kogato se kara normalno dava mnogo nisak razhod.