Тъй като 207 не съумя да повтори успеха на 205 и 206, сега 208 има за задача да върне Peugeot сред лидерите по продажби на автомобили от малкия клас. Подробен практически тест на новия модел на френската компания.
Малцина са тези, които имат реални основания да се похвалят, че са направили щастливи милиони жени. Peugeot 205 беше сред малкото късметлии, извършили такъв подвиг, неговият наследник 206 - също. Общо от двете „лъвчета” са продадени над 12 милиона екземпляра, поне половината от които са купени от дами на различна възраст и с различен социален статус. Изглежда Peugeot в даден момент са се главозамаяли от този грандиозен успех, защото 207 се оказа не само с 20 сантиметра по-дълъг и с 200 килограма по-тежък в сравнение със своя предшественик, но и гледаше на света със сурово изражение, доминирано от хищна предна решетка. Реакцията на по-красивата част от човечеството се оказа недвусмислена – моделът беше продаден в тираж 2,3 милиона автомобила, което само по себе си не е малко, но е далеч от резултатите на 205 и 206.
Добро начало
Сега 208 е призван да върне изгубените позиции на марката – това е автомобил от малкия клас, който отново е действително малък (дължината на каросерията е намалена със седем сантиметра спрямо предишното поколение), отново е лек (теглото е намалено със 100 килограма), и не струва твърде скъпо (цените започват от 20 927 лв.). И да не забравим най-важното: 208 вече не изглежда намръщен, а има приветлива и симпатична физиономия. Недостатъкът на този стилистичен обрат е фактът, че при първата си среща с 208 човек трябва да се вгледа доста внимателно, докато го разпознае като представител на марката Peugeot.
Интериорът бележи видим качествен скок спрямо 207. Таблото не е излишно масивно, централната конзола не опира в коленете, подлакътникът може да се сгъва, вътрешното пространство този път е оползотворено наистина интелигентно. Сред отличителните белези на 208 е модерната инфо-развлекателна система със сензорен екран и интуитивно управление. Объркващи бутони с неясно предназначение? Това вече е история.
Последователен подход
Боравенето с функциите на автомобила е максимално опростено, бордовият компютър с цветен дисплей може да показва разнообразна информация за състоянието на автомобила. Единствената неприятна подробност е, че контролните прибори са разположени високо на арматурното табло и поради това погледът на водача трябва да минава над, а не през волана. Според теорията на французите, това трябва да подпомага водача да не отклонява очите си от пътя, но на практика, ако воланът не е изместен силно надолу, голяма част от информацията на бордното табло остава скрита. Което всъщност е жалко, защото контролните уреди сами по себе си са прегледни и удобни.
Седалките предлагат приятен комфорт на пътуване, с една-единствена подробност: поради някаква причина в Peugeot продължават да смятат, че бутоните за отопление на седалките са неразделна част от самите седалки, поради което при затворени врати водачът и неговия спътник няма как да разберат дали подгряването е включено или не, освен опипом. Изпробваната версия Allure е серийно екипирана със спортни седалки, чиито дебели странични опори изглеждат доста внушително, но в завой се оказват с една идея по-меки от очакваното и съответно опората за тялото е по-скоро скромна.
При сгъване на асиметрично разделената облегалка на задната седалка се постига съвсем приличен товарен обем, но в пода на багажника се образува стъпало. Иначе номиналният обем на багажника от 285 литра е с 15 л по-голям в сравнение с 207 (както и с 5 л повече, отколкото при VW Polo), полезният товар от 455 кг също е съвсем задоволителен.
Същинската част
1,6-литровият дизелов двигател на Peugeot развива 115 конски сили и след като преодолее слабостта си при най-ниските обороти, осигурява добра реакция при подаване на газ. Моторът тегли много добре над 2000 об./мин и не се плаши от високи обороти, единствено превключването на шестте предавки на трансмисията можеше да бъде и по-прецизно. Работилите по създаването на 208 конструктори очевидно са се постарали да настроят автомобила за по-динамичен стил на шофиране. Както кормилната уредба, така и окачването са с подчертано спортни настройки, като в резултат автомобилът стои на пътя солидно и сигурно. Peugeot отбелязва сериозен напредък по отношение на управлението, което работи значително по-директно и по-прецизно отпреди. Уви, по неравни участъци 208 подскача доста енергично, а от задния мост се чува отчетливо тропане.
Изпробваната модификация има с какво да се гордее по отношение на разхода на гориво: консумацията в нормирания цикъл за икономично шофиране отчете едва 4,1 л/100 км – стойност, достойна за пример в класа. Серийната система старт-стоп без съмнение също има принос за икономичността на автомобила. Не толкова оптимистично стоят нещата що се отнася до модерните системи за подпомагане на водача – към момента такива изобщо не се предлагат, в списъка с допълнително оборудване липсват дори ксенонови светлини.
Peugeot 208 може и да не получава отлични оценки по абсолютно всички параметри, но с приятната си външност, сигурното пътно поведение, ниския разход на гориво, просторния интериор и модерната инфо-развлекателна система, той е достоен наследник на 205 и 206. А това със сигурност ще бъде оценено по достойнство от нежния пол.
Текст: Дани Хайне, Божан Бошнаков
Оценка
Peugeot 208 e-HDi FAP 115 Allure
Peugeot 208 печели точки с балансираното пътно поведение и редица качества от практическо естество. Комфортът на возене бимогъл да бъде по-добър, липсата на системи за подпомагане на водача също е сред нещата, които подлежат на подобрение.
Технически данни
Peugeot 208 e-HDi FAP 115 Allure | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 115 к.с. при 3600 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,5 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
37 м |
Максимална скорост | 190 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
5,5 л |
Базова цена | 34 309 лева |
Анонимен
Трябва да си много пр.ст да си пишеш сам на себе си, това самият админ ти го каза. Толкова си рядко "умен", че даже започна да спориш с него, че не си бил ти (въпреки че IP-то ти е пред очите му). Трябва да имаш някакви минимални зачатъци от мозък, за да изпитваш неудобство или някакъв вид угризение. Пък и ако искаш да се видим какво!? Ще трябва да набия някой с ментални проблеми ли!?
Silver Lion
Ами ако не вярваш нека се видим на живо искаш ли ??? Хайде
Анонимен
Момакът, пишещ сам със себе си е станал белгиец!? То не беше 307, 308, 206 сега и 208.... вероятно сам си вярва.
Silver Lion
Ех пак този ,,разбирач,, Дани Хайне пак е писал неподготвен а сигурно едва ли е карал 208. г-н Хайне и г-н Бошнаков са написали цитирам: Единствената неприятна подробност е, че контролните прибори са разположени високо на арматурното табло и поради това погледът на водача трябва да минава над, а не през волана. Според теорията на французите, това трябва да подпомага водача да не отклонява очите си от пътя, но на практика, ако воланът не е изместен силно надолу, голяма част от информацията на бордното табло остава скрита. Което всъщност е жалко, защото контролните уреди сами по себе си са прегледни и удобни. Ами да видим може би волана трябва да е прозрачен или невидим за да може Хайне да е доволен а и нали при вдигнато положение на волана във в горната страна на волана има празно пространство през което прекрасно се виждат километража и уредите на таблото аз сам се убедих в това,не залъгвайте хората с това защото не е вярно,а и как Дани Хайне си позволява обидни публикации като ,,жалко,, та това е един журналист които освен за Фолксваген за други марки нищо свястно не пише и заблуждава хората жалко е,че ams.bg допускат това.
Анонимен
Прекрасен автомобил,имах възможността да го карам докато бях в Белгия навъртях около 700 километра,изключително комфортен и тих въпреки,че е дизел,когато се шофира в момент забравяш,че караш такава малка кола и създава впечатление за по голям клас автомобил :-) На добър час 208