Peugeot публикува първия тийзър на 208 GTi, който трябва да дебютира на автомобилния салон в Женева идния месец.
Един от най-емблематичните автомобили в историята на френската марка е 205 GTI. Неговият успех, както и добрите пазарни резултати на Citroen DS3, са причината от Peugeot да поискат новият 208 да се сдобие със спортна версия. По всяка вероятност тя ще получи най-добрия за целта двигател, с който в момента Peugeot разполага – 1,6-литровият четирицилиндров мотор с принудително пълнене на BMW и PSA, който работи под капака на MINI JCW и Citroen DS3 Racing.
На този етап няма никаква официална информация за модела, но снимката, която се появи във Facebook страницата на французите със заглавие „Дали митът се завръща?”, свидетелства за намеренията на Peugeot отново да включи в портфолиото си истински спортен модел. Не е случайно и това, че най-продаваният рали автомобил на Peugeot Sport - 207 S2000, ще бъде заменен догодина от 208 R4T.
Според първоначалните планове 208 GTi или RC (все още не е ясно какво ще е точното име на спортната модификация) ще ускорява от 0 до 100 км/ч приблизително за 7 секунди, а максималната му скорост ще надхвърля 220 км/ч. По тези показатели новият модел ще бъде пряк конкурент на извоювалия вече добри позиции на европейския пазар Clio Renaultsport.
Естествено, не само силовият тракт, но и окачването, спирачната система и колелата на Peugeot 208 GTi ще се различават от стандартните. Дизайнът на радиаторната решетка и допълнителният аеродинамичен пакет също ще са част от оборудването на малкия спортист.