Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 208: Право в целта

07.01.2016 11:16
Туит

Марката Peugeot модернизира своя бестселър 208.

Сега всички двигатели в гамата отговарят на нормите Euro 6, като освен това моделът може да се похвали с разширени възможности за оборудване и с по-ефективни варианти за задвижване.

Добре познатите със своя приятен темперамент и нисък разход на гориво трицилиндрови мотори в Peugeot 208 в бъдеще имат всички шансове да станат още по-привлекателни за клиентите на модела – поради две причини. Първата и основната от тях е въвеждането на нов вариант, снабден с принудително пълнене с турбокомпресор, който генерира 110 конски сили и максимален въртящ момент от 205 нютонметра при 1500 оборота в минута. При модификацията с атмосферно пълнене на същия мотор тези показатели се равняват съответно на 82 к.с. и 118 Нм. Средният разход на гориво по NEFZ се равнява на 4,5 л/100 км, като в реални условия той напълно очаквано е осезаемо по-висок, но отново се движи в долната граница на обичайното за класа

Peugeot 208 с енергичен трицилиндров бензинов турбомотор

Теоретичните предимства на малкия турбоагрегат напълно се покриват с реалността. Тягата става уверена още малко над празния ход, през повечето време двигателят поддържа сравнително ниски обороти и в допълнение към това работи радващо култивирано и почти без типичните за повечето трицилиндрови мотори вибрации. Като допълнение към това реакциите при подаване на газ са спонтанни почти както при варианта с класическо атмосферно пълнене.
Втората интересна новост при моторите с трицилиндъра е възможността споменатата вече турбоверсия да бъде поръчана с напълно нова шестстепенна автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент, която е дело на японския специалист Aisin. Новият автоматик най-после предоставя на купувачите на 208 наистина атрактивна алтернатива на традиционната механична трансмисия – за разлика от откровено компромисното решение с автоматизирана ръчна кутия, тук превключването става бързо и гладко, а балансът между комфорт, динамика и ефективност действително е сполучлив.

Освежена визия

Традиционно едно частично обновление на даден модел не минава без някои ретуши по стилистиката. В случая с 208 промените имат по-скоро еволюционен, отколкото драстичен характер – предната част е придобила по-характерно излъчване, прибавени са нови LED елементи в предните и задните светлини, в асортимента са прибавени джанти с нов дизайн, както и няколко допълнителни основни цвята за лаковото покритие. Сред последните особено интересни са Ice Grey и Ice Silver, които със своята матова повърхност и леко зърнеста структура от една страна поставят интересен дизайнерски акцент, но наред с това имат и чисто практически предимства, тъй като се влияят по-слабо от метеорологичните условия и са по-устойчиви на зацапване в сравнение с конвенционалните лакови покрития за модела. Друга новост е пакетът GT Line, с който 208 придобива голяма част от екстериорните и интериорни спортни акценти на топварианта GTi.

Peugeot са се погрижили и за някои подобрения по оборудването на модела: благодарение на технологията Mirror-Screen водачът може да превръща тъчскрийна на централната конзола в огледален вариант на ек,ана на своя смартфон, а функционалността на активния асистент при паркиране е разширена чрез добавянето на камера за заден ход. Системата Active City Brake от своя страна позволява автоматично аварийно спиране в градски условия.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Peugeot

Коментари
comments powered by Disqus