Покрай рали „Сливен” пропуснахме да маркираме една премиера, която със сигурност ще има голямо отражение върху бъдещето на автомобилния спорт. В Париж официално дебютира новият рали автомобил на Peugeot, който поставя начало на R5 групата.
След като през май спорното разделение на Peugeot показа R2 спецификацията на 208, идва ред и на значително по-усъвършенстваната TYPE R5. Тя е пряк наследник на 207 S2000 и отговаря на изискванията в R5 групата в рали спорта, която ще започне активното си съществуване догодина именно с този модел. Citroen, Skoda и Ford също подготвят свои R5 представители, но Peugeot е първата компания с готов модел.
Класическата схема на „суперите” с двойно предаване, базирано на два механични диференциала е запазена, но двулитровият атмосферен мотор на 207 S2000 е заменен с 1,6-литров с принудително пълнене. Той е базиран на серийния 1.6 THP и генерира 280, като въртящият момент достига 400 Нм при 2500 об/мин. Любопитен факт е, че скоростната кутия на новия модел е петстепенна според официалното съобщение, докато 207 S2000 използваше шестстепенна на Sadev.
Междуосието на 208 TYPE R5 е нараснало спрямо това на 207 S2000, но от Peugeot Sport не уточняват с колко. Същевременно каросерията е с цели 40 кг по-лека, като минималното тегло остава фиксирано на 1200 кг според изискванията на ФИА. Колелата за асфалтовата спецификация са 18 цола, докато за тази на макадам - 15.
Продажбите на новия рали модел за частни клиенти ще започнат през втората половина на годината, като предвижданията на ФИА са представителите в R5 да струват не повече от 180 000 евро.
Дон Цеци
Дайте едно на Тошко Славов и директно да слага Митенце да спинка.