Първи впечатления от новата версия с дизелов двигател със 180 к.с. и шестстепенна автоматична трансмисия
Още с появата си на пазара моделът 508 се превърна в едно от нагледните доказателства, че марката Peugeot възнамерява да се завърне към класическите си ценности, полагайки необходимите усилия, за да възстанови временно отслабналата сила на френския лъв. Този автомобил успя да се наложи като отличен избор за тези, които търсят представителен автомобил от средния клас с добре изразена индивидуалност. С дискретен, но елегантен дизайн, съвременно оборудване, балансирано пътно поведение и модерни задвижващи агрегати, 508 заслужено успя да добие значително по-голяма популярност от своя предшественик 407.
Освежаването на 508 му е донесло някои стилистични промени, сред които най-ярко се откроява новото оформление на предната част. Капакът е станал по-плосък, светлините са по-тесни и с по-концентриран „поглед”, а предната решетка има амбициите едновременно да приобщи 508 към новия дизайнерски език на марката, но и да напомни за култовите класически модели на марката, успели да превърнат серията 500 в култ. Като добавка към това предните светлини вече могат да бъдат поръчани и в LED изпълнение, което все още не може да се нарече често срещано явление в този сегмент. Задната част също е получила модифицирани светлини и някои други фини ретуши. С променения си стил автомобилът определено е добил повече изисканост, утвърждавайки го като отлична алтернатива за тези, които търсят нещо по-различно от масовото и до болка познатото.
Отвътре 508 може да се похвали със седеминчов сензорен екран, благодарение на който броят на бутоните е чувствително редуциран. Качеството материалите и изработката оставя добро впечатление, а наличието на модерни и функционални решения като Head-up дисплей прави всекидневното боравене с автомобила още по-приятно.
Отговарящият на нормите Euro 6 двулитров дизелов двигател със 180 к.с. мощност и респектиращ максимален въртящ момент от 400 нютонметра е съчетан с нова шестстепенна автоматична трансмисия. Отличните динамични показатели се дължат по-скоро на изключително енергичната тяга на дизеловата машина, отколкото на бързите реакции на автоматиката, но затова пък разходът на гориво е радващо нисък и се движи около стойности от приблизително 6,5 литра на сто километра при смесен цикъл на шофиране. Настройката на ходовата част абсолютно успешно съчетава добър комфорт на возене със сигурно пътно поведение и достатъчно прецизна водимост.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Промените в стилистиката на 508 са придали на модела допълнителна доза изисканост и сега той още по-ярко се откроява сред конкурентите си. С отличен комфорт, изобилие от място, модерно оборудване и дизелов двигател, който е едновременно мощен и икономичен, автомобилът е категорична заявка за завръщането на Peugeot сред лидерите в средния клас. С по-добре настроена автоматична трансмисия 508 без съмнение би получил максималната субективна оценка от четири воланчета.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова