Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot HX1: Нещо средно

29.08.2011 14:35
Туит

Peugeot ще участва с две премиери на автосалона във Франкфурт – на серийния хибрид 508 RXH и на концептуалния HX1, който представя визията на французите за еднообемните автомобили през 2020 г.

Още през миналия месец Peugeot публикува официалните характеристики и фотографии на 508 RXH, ето защо в настоящия материал ще се спрем изцяло на HX1. Нестандартният миниван има до шест места и разполага с хибриден силов тракт, базиран на 2,2-литровия HDi (204 к.с.) мотор на французите. Той е комбиниран с шестстепенна автоматична трансмисия, която предава въртящия момент единствено към предните колела. За задвижването на задната ос отговаря електромотор (95 к.с.), захранван от литиево-йонна батерия, което е най-съществената новост на Hybrid4 системата.

HX1 може да се движи изцяло на електричество в рамките на 30 километра, което е и причината средният разход да бъде 3,2 литра, а емисиите CO2 – 83 г/км, въпреки че максималната мощност на силовия тракт достига почти 300 к.с. Тези показатели обаче далеч не са толкова интересни, колкото цялостната дизайнерска концепция на прототипа. Той е снабден с четири отварящи се настрани и нагоре врати и с модулна 4+2 система за разположение на седалките, комбинирани с футуристичната визия, представена за първи път при концептуалния SR1.

За високата ефективност на HX1 се грижи не само хибридната компановка, но и отличната аеродинамика. Седемспицовите колела, например, могат да променят формата си по начин, който намалява в максимална степен завихрянията, които те генерират. Това е само една от причините коефициентът на челно съпротивление Cd да бъде намален до 0,28. Същевременно това не се отразява негативно върху стабилността на автомобила при високи скорости, защото над 100 км/ч задното крило и страничните дефелктори се задействат.

Салонът на HX1 е разделен условно на две. „Емоционалната“ страна е тази на водача и неговия спътник, като тя се отличава с апликациите от естествена дървесина, алуминий и естествена кожа. Задната „динамична“ част пък прави впечатление с минибара и кафемашината, които са на разположение на двамата пътници на втория ред седалки. Модулната система предполага, че в салона на HX1 могат да се поберат общо шестима души, макар че от представените фотографии така и не можем да разберем как точно се случва това.

Прототипът на Peugeot е дълъг 4954 мм, , което е с 424 мм повече спрямо класическия миниван 5008, широчината му е 1990 мм (153 мм), а височината достига 1373 мм (-265 мм). Тези пропорции едва ли ще се запазят при евентуално серийно производство, но на този етап французите и не планират такова.

Коментари
comments powered by Disqus