Не се предвижда автомобилът да се предлага на американския пазар
Mercedes дръзва да покорява нови територии. Германците се присъединяват към бързоразвиващия се пикап сегмент. Новите 4х4 от еднотонния клас ще стъпят на пазара през 2017 г. Пикапът беше уловен в обективите като прототип.
За да завоюва по-мащабни цели на просперитет, Mercedes ще трябва да даде своя принос и в сегмента на лекотоварните автомобили. Именно за това той стартира пикап от еднотонния клас, с работни аксесоари и за свободното време. Пикапът на Mercedes ще се предлага на пазарите в Латинска Америка, Южна Африка, Австралия и Европа. Не се предвижда новият автомобил да се предлага на американския пазар.
Mercedes Pickup се базира на платформа на Nissan
"Ние ще стъпим в този сегмент с типичната за марката визия и всички характерни атрибути на автомобили, осигуряващи безопасност, комфорт, добра задвижваща система и качество", заяви Дитер Цече, главен изпълнителен директор на Daimler. Дали Mercedes ще успее да се пребори само с един "комфортен" пикап със силната конкуренция, тепърва остава да видим. Популярните в Западна Европа висококачествени линии на оборудването са само едната страна на бизнеса. Другата са голямата издръжливост и то най-вече и особено на пазари като Южна Америка и Южна Африка, където се търсят груби лекотоварни автомобили без каквито и е да е глезотии в оборудването. Дори VW предлага подходящи версии на Amarok.
Във всички случаи Mercedes Pickup ще се състезава срещу конкуренти като VW Amarok, Ford Ranger, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 и Nissan Navara. Но във времето той ще има известно предимство: Ford Ranger и трите японски пикапа Mitsubishi, Toyota и Nissan пуснаха през 2015 г. нови версии на пазара, които ще се произвеждат дори и след 2020, а Mercedes-Pickup ще стъпи на пазара през 2017, който ще бъде свежият полъх на промяната.
Mercedes Pickup от Испания и Аржентина
Това, че Mercedes ясно обяви изключването на азиатския пазар, определено може да се приеме преднамерено: чуждестранните доставчици трудно биха се преборили с местното надмощие на Toyota Hilux и Isuzu D-Max, особено на пазари като Тайланд, където огромните защитни мита принуждават производителите да организират местно производство.
Mercedes Pickup ще заимства платформата от Renault-Nissan, докато при сътрудничеството с Kangoo/Citan определено се открояват разлики в оформлението на каросерията. Наскоро Nissan Navara стъпи с четвъртото си поколение на пазара. Двигателите сигурно ще бъдат от палитрата на Mercedes. Като място на производство се очертават заводите на Nissan близо до Барселона, където в момента се произвежда сегашната европейска Navara. Докато за южноамериканския пазар, Mercedes Pickup ще слиза от поточната линия в аржентинския Кордоба. Сътрудничеството между Renault/Nissan и Mercedes планира за Испания годишно производство от 120 000 екземпляра, а в Аржентина от 2018 г. се очаква да бъдат произведени около 80 000 автомобила. Дизайнът на Mercedes Pickup ще следва новите линии на GLE, както издава първата скица, а сега и уловения прототип.
От доста време се носят слуховете за съвместно производство на Mercedes Pickup с Nissan, преди няколко години се говореше и за Nissan Titan като база, които да могат да се конкурират на американския пазар с огромните товарни возила на Ford, Chevrolet и Ram, но изглежда тази тема вече не е актуална.
Каква теренна техника ще има вградена в бъдещия Mercedes Pickup очевидно все още не се знае. Mercedes наскоро направи едно пазарно проучване сред немските клиенти на пикапи какви технологии очакват от новите Pickup. Между предпочитанията има задвижване на всички колела и добра обшивка.