Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пилотите обсъждат с ФИА сигурността при състезания на мокро

03.01.2008 13:01 2
2
2571823298
Туит

Водещите пилоти във Формула 1 ще дискутират с техническия делегат на ФИА Чарли Уайтинг проблемите със сигурността по време на състезанията, които се провеждат при лоши атмосферни условия. Основната причина е забраната за тракшън контрол, която влиза в сила през сезон 2008.

Броени дни преди да стартират премиерите на новите автомобили за 2008 година, които ще бъдат оборудвани със стандартизирана електроника без помощни системи като тракшън контрол, част от пилотите във Формула 1 стартираха дискусия с ФИА относно евентуалните проблеми със сигурността при мокра писта, които може да провокират новите технически регулации.

„Фернадо Алонсо стана жертва на аквапланинга на „Фуджи” (миналата година), независимо от факта, че разчиташе на тракшън контрола. Дори и електрониката се оказа безсилна в този случай. Подобни ситуации ще стават все по-чести, тъй като двигателите във Формула 1 са твърде резки”, коментира Дейвид Култард, един от най-изявените защитници на високите изисквания по отношение на сигурността.

„Не искам да ставам свидетел на ужасяващите катастрофи, които се получават, когато един пилот качи своя болид върху предходния и полети към тълпата или на инциденти като този с (Алекс) Занарди (на „Лаузицринг” през 2001 г.). Спокоен съм по отношение на работата на Чарли. Има потенциала да взима трудни решения, но те са базирани единствено на информацията, която той има. Пръските са навсякъде около нас, когато караш на пълна газ с 300 км/ч, не около него, а именно в този момент не виждаш абсолютно нищо. И все пак, аз съм убеден, че Чарли ще постъпи правилно, след като приеме нашата помощ и съвети. Ето защо започнахме този диалог сега – за да предотвратим бъдещи проблеми”, допълва Култард, цитиран от autosport.

„Единствените притеснения, които имам по отношение на забраната за тракшън контрол, са относно състезанията при дъжд. Ще бъде наистина много опасно. На „Фуджи” нямаше начин да се справим без тракшън контрол – на правите щеше да бъде пълно с автомобили, които се въртят”, допълва пилотът на Honda Дженсън Бътън.

“По отношение на сигурността новите правила са крачка назад”, коментира Фелипе Маса. „Със сигурност инцидентите ще са повече, а надпреварата на дъжд – много по-рискова. Говорих с Михаел Шумахер и някои други пилоти и те бяха категорични, че сегашните автомобили без помощни системи са много по-опасни от тези преди години. Едно състезание, аналогично на това в Япония миналата година, може да има непоправими последици.”

Президентът на ФИА Макс Мозли обаче е категоричен, че пилотите се притесняват излишно. Според него сигурността по време на състезанията на мокро няма да пострада ни най-малко от липсата на тракшън контрол. „Да караш на дъжд е опасно, независимо дали използваш или не тракшън контрол. Опасно е от гледна точка на голямата вероятност да изхвърчиш от трасето, но шансът да получиш контузии е много по-малък, тъй като скоростите ще бъдат по-ниски. Именно това беше целта на гумите с канали – намаляване на сцеплението, но и на тежестта при евентуалните инциденти.”

„Представете си възможно най-тежката от теоретична гледна точка ситуация - сняг по време на Гран при на Великобритания на „Силвърстоун” – никой няма да пострада, тъй като никой няма да има възможност да достигне до скоростта, която да провокира съществени щети. Наистина, ще бъде по-трудно върху мокра писта, но с тракшън контрол, както и без, е достатъчно сложно. Хората забравят, че дори и най-неконкурентоспособните пилоти на стартовата решетка във Формула 1 са изключително добри. Не мисля, че за тях промените ще представляват проблем”, завършва Мозли.

Коментари

asa
Pulna ludost bez track controla.Te ghte se izbiqt osobeno na dujd.Kato cqlo bez tracka ghte e mnogo po zle i ghte ima pove4e incidenti.Tova ne e hubavo!!!!!!!!!

pavelcheto
Как може такова нещо? Те ще се убият без ТС. На мокра писта без ТС е самоубийство. Дори да караш със 50км/ч. [b]Трябва да го върнат![/b] Те ще завършват само по 2, 3 коли.

comments powered by Disqus