Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пилотите са притеснени от износването на меките гуми

03.02.2011 16:04
Туит

След първите два дена от тестовете във Валенсия водещите пилоти прогнозираха, че гумите на Pirelli ще се износват значително по-бързо от тези на Bridgestone.

От Pirelli обещаха още през миналата година, че ще се опитат да направят така, че издръжливостта на новите гуми да бъде по-ниска с цел да наблюдаваме минимум две спирания в рамките на едно състезание и много по-атрактивна надпревара. Явно италианците са се справили с тази задача, но до такава степен, че мекият комплект може да създаде сериозни трудности на отборите.

„Много е трудно да запазиш гумите“, обяснява Фернандо Алонсо за Autosport. „Понякога се получава така, че проблемите започват дори и когато са нови. Първата обиколка е добре, но после започваш да губиш две, дори три секунди на обиколка. Оттам нататък времената стават постоянни, но и прекалено слаби.“

Роберт Кубица допълва, че тази тенденция може да има негативен ефект върху безопасността на пилотите.

„Да, прекалено много е“, обяснява полякът за износването. „Освен ако целта не е да има състезания с по пет-шест спирания бокса, но пък тогава ще ни трябват повече гуми! Шегувам се. Наистина зависи коя смес използваш, но ситуацията очевидно се подобрява с твърдата. Проблемът не е с грейнинга, а с износването. Просто изведнъж гумите  заминават тотално.“

„Трябва да си постоянно нащрек, защото по време на състезанието често оставаш по-дълго от първоначално предвиденото на пистата, така че трябва да имаме предвид и безопасността. Определено последното нещо, което искаш да видиш, е как пукаш гума.“

„Мисля, че първият истински тест за гумите ще бъде в Бахрейн. Надявам се там ситуацията да е по-добра, но ако е като сегашната, предизвикателството ще бъде голямо. Ще трябва да започнем да мислим по различен начин за настройките и да се опитваме да запазим възможно най-дълго гумите в добро състояние. Наистина това е нещо, което трябва да имаме предвид и да работим активно в тази насока. Има много начини, по които можем да съхраним гумите и да ги накараме да работят по-добре с автомобила“

Според Нико Розберг тази ситуация може да бъде само от полза за спорта. „Не се притеснявам“, коментира германецът. „По този начин състезанията ще станат по-вълнуващи. През миналото сме виждали много интересни надпревари именно когато гумите се разпадат, например в Монреал през миналия сезон. Така че това не е проблем. Важното е, че имаме добър автомобил, защото когато това е налице, можем да контролираме износването на гумите.“

И Люис Хамилтън е по-скоро на мнение, че това не е проблем. „На този етап изглежда, че има разлика в представянето между смесите или на част от хората им се струва така. При нас, мисля, че тя не е толкова осезаема. Факт е, че през миналата година правехме по едно спиране, а при толкова активно износване ще се налагат две или дори три, но аз смятам, че това е за добро. Не харесвах, когато през миналия сезон трябваше да се ограничаваме само до един питстоп. Не беше интересно, защото в миналото правехме два или три. Надявам се на повече спирания през тази година, защото това прави състезанията по-вълнуващи.“

Коментари
comments powered by Disqus