Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пилотска грешка лишава Хамилтън от титлата

23.10.2007 09:10
Туит
Пилотска грешка лишава Хамилтън от титлата

Люис Хамилтън призна, че причината да загуби шампионската титла във Формула1 е негова собствена грешка, а не технически проблем със скоростната кутия на MP4-22.

„Пръстът ми се плъзна по волана и изведнъж натиснах бутона, който се използва при стартовата процедура“, сподели Хамилтън няколко часа след края на състезанието, цитиран от канадското издание La Presse.

Това е причината болидът на McLaren да изгуби мощност приблизително за половин минута по време на деветата обиколка, което остави 22-годишния англичанин на незавидната 18-а позиция. „Автомобилът блокира на „неутрална“ и бях принуден да коригирам системата, това е, да презаредя програмата за контрол на скоростната кутия“, обяснява Люис. От камерата, инсталирана на неговия болид, се вижда как Хамилтън натиска бутоните на волана докато останалите пилоти го задминават. След като трансмисията отново влезе в работен режим, той вдигна темпото и с много агресивно каране съумя да се изкачи на седма позиция, но две точки не му достигнаха, за да стане първият новак шампион в историята на Формула 1.

По-късно ръководството на McLaren Mercedes официално отхвърли версията за пилотска грешка. „Проблемът със смяната на предавките в автомобила на Люис Хамилтън, който се случи по време на осмата обиколка в старта за Голямата награда на Бразилия, е следствие от неточност в работата на скоростната кутия, блокирана в позиция „неутрална“ за определен период от време“, гласи официалното становище на отбора. „Той не е резултат от натискането на погрешен бутон от страна на Люис.“

Гран при на Бразилия вече е минало, но Хамилтън все още има шанс да се окичи с престижното отличие. McLaren заяви, че ще обжалва решението на стюардите да не санкционира BMW Sauber и Williams-Toyоta, въпреки че измерванията по време на задължителния технически преглед след състезание показаха температурни стойности на горивните смеси на Розберг, Кубица и Хайдфелд, различни от заложените в правилника.

Ако Апелативният съд на ФИА не се съобрази със становището на стюардите и приеме позицията на McLaren, Хамилтън може се придвижи до четвърта позиция (при евентуално наказание за Розберг, Кубица и Хайдфелд) и по този начин да събере актив, достатъчен за шампионската титла. Люис обаче бе категоричен, че тази процедура е ненужна. „Да стана шампион, след като накажат няколко пилоти, не е това, което искам. Да му (на Райконен) отнемат титлата е жестоко и определено е във вреда на спорта.“

Коментари
comments powered by Disqus