Третата нова разновидност на Pirelli WRC ще дебютира в края на месеца. Гумата за макадам Scorpion ще се появи на предстоящия старт в Мексико (28 февруари – 2 март), трети кръг от Световния рали шампионат.
Асфалтовата PZero дебютира в Монте Карло, а две седмици по-късно снежната опция Sottozero дефилира по скоростните отсечки в региона на Карлщад, Швеция. Scorpion е последната разновидност на контролираните гуми. Подобно на PZero тя ще предлага избор между два типа каучукови смеси, които трябва да покрият целият диапазон от изисквания за различните макадамови състезания в календара. Твърдата каучукова смес ще се използва за стартовете, където трасето е силно абразивно, например рали „Мексико”, докато меката – при по-мек макадам или кал, например рали „Великобритания”.В развойната дейност на продукта се включи италианският първенец Паоло Андреучи, който тества Scorpion зад волана на Peugeot 307 WRC, подготвен от Bozian Racing.
„Целта ни беше да направим гумата подходяща за широк диапазон условия – за твърд макадам, за кал, както и за ронливи трасета”, коментира Марио Изола, мениджър в отдел „Рали“ на Pirelli. „След направените сравнения по време на тестовете избрахме асиметричен дизайн с посока на движение, като целта ни бе да осигурим високи нива на сцепление при спиране и ускорение, както и да гарантираме добро странично сцепление.”
През 2008 година „мус системата” е забранена в Световния рали шампионат, което е изключително тежко препятствие за Scorpion с оглед на каменистите макадамови отсечки около Леон. Следобедните преминавания в събота вероятно ще се окажат решаващи за крайното класиране, тъй като пилотите трябва да изминат с едни и същи гуми 75 състезателни километра, които са последвани от две преминавания на суперспециалния етап.
Въпреки тежките условия на рали „Мексико” Изола вярва, че Scorpion ще се справи с предизвикателството. „Гумите са подсилени значително, за да издържат на агресивните атаки, предизвикани от камъните, дупките и банкетите край пътя. Дълбочината на протектора е увеличена, за да гарантираме по-дълъг живот. Диагоналният дизайн на блоковете е променен. Като цяло конструкцията е съобразена напълно с липсата на „мус системата”. Подсилени са предимно страниците, тъй като това е най-уязвимата зона…”
„Конструкцията на Scorpion е базирана на „рън-флат” технологията, използвана при серийните продукти на Pirelli. На първо място тя намалява вероятността от спуквания, а на второ – позволява дори при сериозен спад на налягането пилотът да продължи по скоростната отсечка, без да губи прекалено много време и без това да има негативно влияние върху окачването на автомобила”, допълва Изола.