Pirelli получи зелена светлина от ФИА да тества различни спецификации гуми по време на петъчните тренировки.
Италианската компания, която ще замести Bridgestone през този сезон, разполагаше с твърде ограничен срок за развойна дейност по новите гуми. Забраната за тестове прави задачата още по-сложна. Ето защо компанията пледираше за алтернативни решения, които да й дадат възможност да развива продуктите си и след първия кръг. Едно от тях бе Pirelli да предоставя на тимовете експериментални смеси за свободните тренировки в петък, като от ФИА одобриха предложението.
„В определени състезания отборите могат да получат една допълнителна спецификация от гумите за суха писта с цел оценка на нейните качества“, гласи официалното съобщение на ФИА след днешната среща на Световния съвет по моторни спортове в Париж. „Отборите ще бъдат информирани за тази допълнителна спецификация минимум седмица преди началото на съответното състезание. Два комплекта от тези гуми ще бъдат предоставяни на всеки пилот за първата и втората свободна тренировка, като те трябва да бъдат върнати преди началото на третата,“
„Един допълнителен прайм (по-твърдата от двете смеси) комплект може да бъде предоставен на всеки един пилот. Отборите ще бъдат информирани за този допълнителен комплект седмица преди началото на съответното състезание. В този случай допълнителният комплект ще може да се използва в първата и втората свободна тренировка. Един комплект прайм гуми трябва да бъде върнат на доставчика след първата тренировка и два прайм и един опшън - преди началото на третата.“
Първият състезателен уикенд, в който отборите ще могат да се възползват от допълнителните гуми, ще бъде в Малайзия.
ФИА внесе и някои допълнителни корекции в правилника за 2011 г., като една от тях се отнася за сейфти кара. Миналата година пилотите трябваше да карат с определена по-ниска от нормалното скорост една обиколка след излизането на автомобила за сигурност, а през тази ще са задължени да направят два тура.