Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Поддоставчици притискат Брюксел за заем

22.07.2009 13:24
Туит
Поддоставчици притискат Брюксел за заем

Без спешното отпускане на 3 млрд. евро индустрията ще се срине още през септември, твърдят лобисти.

Най-големите производители на автомобилни части на Стария континент притискат Европейската комисия да им отпусне 3 млрд. евро нисколихвени заеми, заплашвайки иначе с вълна от банкрути наесен. Поддоставчиците настояват Брюксел да отговори до петък на искането им, а също и да вземе мерки клиентите им - производителите на автомобили - да ускорят плащанията, подобрявайки по този начин ликвидността на компаниите от сектора.

От началото на годината продажбите на леки автомобили на континента са спаднали с около 25 на сто, а на камиони - с над 50 на сто. През този период поддоставчиците се справяха, като харчеха резервите си. Сега обаче запасите са почти изчерпани, а достъпът до кредитиране е все така затруднен. На всичкото отгоре големите автомобилостроители, които също имат затруднения с ликвидността, започват всячески да отлагат плащанията отвъд обичайния 90-дневен срок.

"Дори и при нормални пазарни обстоятелства септември е труден период за нас. А тази година той ще е просто безнадежден", коментира Ларс Холмквист, изпълнителен директор на Clepa, лобистката груба на поддоставчиците.

По изчисления на Clepa над 1000 от общо петте хиляди автомобилни поддоставчици в Европа са в непосредствена опасност от банкрут. Дори гиганти като Faurecia се клатят сериозно - тези дни френската компания, която е собственост на PSA Peugeot Citroen, отчете първата си загуба от години, в размер на 187 млн. евро за полугодието.

Коментари
comments powered by Disqus