Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Подготовка за зимата - съвети от Bosch

13.11.2008 10:00 7
7
2571836344
Туит

Специалистите от Bosch съветват водачите, как да подготвят колата си за зимния период.

Не подценявай зимата. Навън времето все още е приятно, особено през деня, но зимният полъх се усеща все по-често. Зимата се задава и е добре да се подготвим за нея. Особено, ако не искаме да имаме проблеми с колата по време на предстоящите студени месеци. Специалистите от Bosch дават следните съвети за подготовка на колата за зимни условия:

1. Смяна на гумите

Ако все още не сте сложили зимните гуми – направете го. Проверете грайфера на гумите от миналата година: по закон минималният праг на грайфера е 4 мм. Той осигурява максимално сцепление при сняг, поледица и мокра настилка.

2. Складиране на гумите

Складирайте гумите внимателно. Преди демонтажа вдигнете налягането с 0,5 бара. Маркирайте с тебешир позицията на гумата (напр. ПЛ – предна лява), за да поставите гумата през следващия сезон на същото място. Извадете камъчетата от грайфера и почистете джантата. Не поставяйте гумите с джанти прави, а закачени на кука на стената или легнали една върху друга. Гумите без джанти се складират изправени. Те не трябва да бъдат в контакт с масло, лак или боя. Мястото трябва да бъде хладно, тъмно и сухо.

3. Технически преглед

Проверете основните системи на автомобила преди началото на зимата. Bosch сервизите предлагат изгодни бързи инспекции на запалването, светлинната система, отоплението, акумулатора, стъклопочистващата уредба и спирачките.

4. Защита от замръзване

Налейте достатъчно течност против замръзване в стъклопочистващата уредба. Направете няколко пробни измивания, за да напълните инсталацията с антифриз, така че при първия температурен шок да не се получи инфаркт в замръзналите маркучи и дюзи.

5. Сменете чистачките

Качествените чистачки гарантират необходимата видимост и осигуряват безопасност на водача и пътниците. Тестовете показват, че твърде евтините чистачки имат кратък експлоатационен период и не почистват добре, като оставят черти, а докато работят задират стъклото и скърцат. Безспорен лидер сред чистачките е моделът Bosch AeroTwin, който e отличен като най-добър продукт на пазара неведнъж. Читателите на най-популярното автомобилно списание във Великобритания (Auto Express) направиха това, а неотдавна немското „Дружество за технически надзор” (GTÜ) на базата на сравнителен тест определи Bosch AeroTwin като чистачки на 2008 г.

6. Акумулаторът

Непременно проверете акумулатора, особено ако запалвате трудно дори и при слабо захлаждане. И още един съвет: след като запалите, тръгвайте веднага. Не оставяйте колата да загрява на празен ход – така вредите на околната среда. На пазара вече са най-новите генерации акумулатори с PowerFrame технология (S3, S4, S5) на Bosch. Те имат по-дълъг живот, по-висока стартова мощ, оптимално доставяне на енергията и високо качество.

7. Силни фарове

И сами може да установите, ако фаровете Ви не светят достатъчно силно – най-вероятно имате нужда от нови автомобилни лампи. Ако често пътувате по неосветени пътища, помислете и за оборудване с допълнителни фарове, които осигуряват по-добра видимост дори по време на мъгла.

8. Спрей за ключалки

Ако го държите в жабката, няма да ви е от помощ, така че го съхранявайте вкъщи или в джоба на якето си.

9. Козметика за каросерията

Коригирайте дребните дефекти по каросерията, причинени от камъчета, за да избегнете вредите от снега и солта. За да запазите лака на колата, я пастирайте с подходящ защитен препарат.

10. Уплътнения на вратите

За да не замръзнат вратите и багажникът ви, предварително намажете гумените уплътнения с талк или с глицерин.

11. Оборудване

Непременно трябва да имате стъргалка за лед, кабели за стартова помощ, ръкавици, фенерче и одеяло. Размразяващият спрей улеснява изстъргването на леда от стъклата.

12. Фолио за стъклата

Ако искате да си спестите сутрешното изстъргване на стъклата, вечер можете да ги покривате с найлоново фолио.

Коментари

krasio00o
До колкото имам информация 4мм дълбочина на протектора важи само за зимните гуми.При тази дълбочина на протектора е препоръчително да се сменят гумите.Нещо с което не съм съгласен ". И още един съвет: след като запалите, тръгвайте веднага. Не оставяйте колата да загрява на празен ход – така вредите на околната среда." първо,че това е вредно за двигателя осоебнно при ниски температури и второ:карането с пуснати фарове и съответно по-високия разход не вреди на околната среда!?

rado
Аз не си мия стъклата с Антифриз :)

Ценител
В немския ЗЗДП минималната дълбочина на протектора също е 1.6 мм. - също както в нашия,докато и в двете страни обаче препоръката за минимална дълбочина на шарката е 4мм.Така, че нашето "смешното" е колкото "немското" смешно!

нисэ4д
за тръгването и аз не съм съгласен

Елена
Не вреди ли тръгването веднага след запалване на двигалеля на автомобила,когато е студено? (студено=минусови t)

ivobivo
Поздравления, статията е доста полезна и изчерпателна. Само да вметна, че в нашия ЗЗДП за разлика от немския (4 мм)е записана минимална дълбочина на протектора 1.6 мм което си е направо смешно.

БОБИ
СУПЕР СЪВЕТ СТЕ НАПРАВИЛИ. БЛАГОДАРИЯ ЗА СЪВЕТ

comments powered by Disqus