Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Подвижното задно крило няма да обърква зрителите

16.03.2011 16:04
Туит

Телевизионните зрители ще бъдат информирани за това кога даден пилот е активирал системата за корекция на ъгъла на атака на задното крило, обеща директорът на състезанията във Формула 1 Чарли Уайтинг.

Една от най-съществените промени в техническия правилник през този сезон ще бъде възможността на пилота, който атакува, да коригира конфигурацията на задното си крило, за да се улеснят по този начин изпреварванията. Това ще се осъществява посредством актуатор на горния елемент, който ще се задейства ръчно от състезателя, но единствено при положение че той е на максимум секунда зад движещия се пред него пилот и се намира в т.нар. „зона за изпреварване“. Следенето на последните две условия няма да бъдат приоритет на състезателя, тъй като информацията ще се подава автоматично на стандартизираната електронната система в автомобила.

Цялата тази процедура може да звучи прекалено сложна, но зрителите ще имат възможност да я следят изкъсо, тъй като 600-метровата зона за изпреварване ще бъде маркирана, а активирането на Drag Reduction System (DRS) ще се отразява на телевизионните екрани.

„Няма причина да смятаме, че зрителите ще са объркани“, обяснява Уайтинг. „Самата система е проста като начин на действие. Същевременно върху пистата ще има маркери, които ще показват когато двата автомобила са достатъчно близо и линии, които да сочат кога пилотът в задна позиция ще може да я използва. Същевременно телевизиите, които ще излъчват състезанията, ще получават сигнал винаги когато системата е в готовност и зрителите ще бъдат информирани за това.“

При положение че системата откаже да функционира заради проблеми със софтуера на рейс контрола например, пилотът ще има право да я активира изцяло ръчно. „Написахме софтуера така, че позволява на пилота да я прескача, ако например системата по някакъв начин не отчита, че състезателят пред него вече е достатъчно близо. Това обаче ще бъде позволено единствено ако отборът е получил изричните инструкции на състезателния директор. В противен случай ще бъдат налагани тежки наказания.“

Уайтинг допълва, че част от първата свободна тренировка може да се използва за тестване на системата в реални състезателни условия, но и че отборите все още обсъждат това с ФИА.

Коментари
comments powered by Disqus