Polestar 4 се очаква на пазара през 2022 като пряк конкурент на Tesla Model S и Porsche Taycan.
В началото на 2020 година дъщерната марка на Volvo показа концепцтуалния Precept, с който Polestar очевидно се стреми да навлезе в ловните полета на Taycan. Наскоро главният дизайнер на Polestar Максимилиан Мисони е посочил в интервю за списание "Edison", че редица елементи от дизайна на студията ще бъдат възприети в бъдещите серийни модели Polestar 3 и Polestar 4.
Precept е знак за "освобождение"
Според дизайнера, концепцията Precept е своеобразно "освобождение" за марката – както по отношение на дъщерната й роля спрямо Volvo, така и от гледна точка на скъсването с много конвенционални подходи в традиционното автомобилостроене. Максимилиан Мисони завършва автомобилен дизайн в Лондон и след като преминава през VW, от 2012 година заема водещи позиции в отделите за дизайн на Volvo, а впоследствие и на Polestar, където в момента е главен дизайнер. "Този автомобил (Precept) не е просто мечта и фантазия, а проводник на множество идеи с напълно реалистична перспектива", споделя бившият дизайнер на Volkswagen.
Според него част от тези реалистични моменти личат съвсем конкретно в студията Precept. В интерес на истината, всички досегашни студии на Polestar с малки изключения са били много близки до серийните образци и през 2022 година вериоятно ще видим на пътя именно това – модернистичен Grand Tourer с обща дължина от около пет метра, система за двойно предаване и междуосно разстояние от 3,1 метра.
Батерия с капацитет 120 кВтч
Под сериозен въпрос е дали срещуположно отварящите се врати без централна колона ще стигнат до конвейера, но е сигурно, че въпреки доста ниският страничен силует, акумулаторният пакет ще бъде разположен в подовата секция на каросерията на Polestar 4. Общият капацитет по всяка вероятност ще достигне 120 кВтч. В серийно производство сигурно ще бъде внедрена и системата за управление на функциите с т.нар. „еyetracking” сензори, които следят погледа на водача и показват съответното съдържание на различните екрани на арматурното табло. Многобройни сензори се грижат и за захранването на бордовата мултимедия с данни за маршрута, метеорологичните условия и пътнотранспортната обстановка.
Polestar 4 ще бъде четвъртият електрифициран модел, който новата компания ще предложи на своите почитатели. Дебютът в този сегмент от пазара бе дело на хибридния спортист Polestar 1 с две врати и 609 к.с., през 2020 година ще последва големият хечбек с пет врати Polestar 2 с изцяло електрическо задвижване и 408 к.с., а догодина на пазара се очаква и електрическият SUV модел Polestar 3.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Polestar се еманципира от „майката” Volvo и се впуска в атака срещу Tesla и Porsche. Всъщност това е напълно последователна и логична стъпка, имайки предвид позиционирането на марката като престижен производител на елекромобили с високотехнологични решения и изискан дизайн.