Италианската компания увеличи продажбите си и достигна най-високите си резултати в Европа от 2001 г.
През 2009 година европейският автомобилен пазар нарасна с 0,5% в сравнение с 2008 година. Продажбите на Fiat Group Automobiles (FGA) се повишиха (с 7,1%), пазарният дял - също (до 8,8%). Продажбите на марката Fiat се покачиха (с 7,2%), както и неговият пазарен дял (с 05 %, като достигна 7,1%). Lancia достигна най-високия пазарен дял за последните осем години (0,9%) с почти 121 хиляди нови регистрации. Продажбите на Alfa Romeo се повишиха (с 8%), както и пазарният дял (до 0,8%).
След първите няколко негативни за сектора месеца на 2009 г. автомобилният пазар в Западна Европа (13,633 млн. нови регистрации) приключи годината с увеличение на продажбите с 0,5 %, в сравнение с 2008 г. Внезапното задминаване на цифрите от миналата година бе възможно благодарение на декемврийските продажби (над 1 млн.), които бяха с19,3 % по-високи от тези през декември 2008 г.
В една непредвидима и несигурна година за автомобилната индустрия като 2009 г. FGA достигна най-високите европейски продажби от 2001 г., приключвайки 2009 г. с повече от 1,2 милиона нови регистрации, пазарен дял от 8,8% и увеличение в продажбите със 7,1% в сравнение с 2008 г. Това е четвъртият пореден ръст между 2005 и 2009 г., при който FGA подобрява пазарния си дял с 2,2 % .
Това е изключителен резултат, постигнат не само в Италия, където FGA има пазарен дял от 32,8% през 2009 г. (ръст от 4,8 % от 2005 г.), но също така и резултат, реализиран на водещите европейски пазари. В Германия, със 180 хил. нови регистрации (+79% в сравнение с предната година) и пазарен дял от 4,7%, FGA постигна най-доброто си представяне за последните 20 години. Двоен ръст бе отчетен във Франция (+12 процента с почти 100 хиляди нови регистрации и 4,4% пазарен дял, най-добрите от 2001 г.), като отлични резултати бяха регистрирани и в Англия (+14,2% със 72 хил. нови регистрации и 3,6% пазарен дял, най-добрият резултат от 2002 г).
Значителен принос дадоха автомобилите на метан и природен газ - с повече от 230 хил. нови регистрации, което е почти 1/5 от продажбите на FGA в Европа. В частност за Италия, благодарение на продължителната екологична ангажираност, показана в последните години, през 2009 г. пазарният дял на FGA сред автомобилите с алтернативно гориво е почти 50%.
През декември, FGA постигна по-добър резултат в сравнение с европейския пазар – бяха регистрирани 82 хил. автомобила (21,9% повече от декември 2008 г.,) и пазарен дял от 8,2%.
Отличните резултати, реализирани през годината, бяха главно благодарение на марката Fiat. През 2009 година, с 965 хил. нови регистрации (+7,2 %, сравнено с 2008 г.), марката достигна пазарен дял от 7,1% (+0,5%), като това е също най-добрият резултат от 2001 г. насам.
Този успех се дължи до голяма степен на модели като Fiat 500, Panda и Punto. Panda постигна най-добри резултати откакто дебютира преди шест години; Punto, обновено в края на годината с новото Punto Evo, повиши пазарния си дял в сегмент B, от 7.8% до 8,1 %.
Изключителен принос за марката бе направен от автомобилите на метан и природен газ. Дори при Fiat – марката с най-ниски нива на емисии в Европа –бяха регистрирани 200 хиляди автомобила с алтернативно гориво или приблизително 20% от всички продажби на Fiat в Европа.
Впечатляващо развитие бележи и марката Lancia, която през 2009 г. регистрира почти 121 хил. автомобила в Западна Европа, достигайки пазарен дял 0,9% (+0,1 процента в сравнение с 2008), най-високият за последните осем години. За успеха в Италия (повече от 102 хил. нови регистрирани автомобила и пазарен дял от 48%) помага гамата LPG EcoChic, реализирала 30% от всички продажби на марката. През своята първа година новата Lancia Delta се превърна в най-известният модел, продаван от марката извън Италия.
Годината беше добра и за Alfa Romeo, която регистрира почти 109 хил. нови автомобила, 8% повече от 2008 г.. Увеличението с 0,1%, доведе до 0,8% пазарен дял. Този растеж бе достигнат благодарение най-вече на модела MiTo, от който в Европа са продадени повече от 61 хил.