Заимстваните двигатели от Boxster с турбокомпресор получават наставката 718 към името
Porsche ще пусне на пазара през 2016 новия ревизиран модел на Cayman. За първи път на борда има четири цилиндъра. Нова е и наставката в обозначението - 718.
След революцията с двигателите Porsche Boxster, на дневен ред сега е Cayman. Вместо шестцилиндров приветстваме четирицилиндров. Заимстваните двигатели от Boxster с турбокомпресор получават наставката 718 към обозначението на модела. Новото при Cayman е и ценообразуването. За пръв път купето се предлага по-евтино в сравнение с кабриолета. При „единайсетака” това правило винаги се прилага. 718 Cayman може веднага да се поръча на цени, започващи от 51 623 евро, 718 Cayman S струва 64 118 евро. Пазарният старт и на двата модела в Европа ще бъде в края на септември 2016.
Porsche 718 Cayman: специален модел за пазара в Китай
Porsche предлага специално за китайския пазар една по-слаба с 50 к.с. стартираща версия на Cayman. Четирицилиндровият турбо боксерен двигател с водно охлаждане генерира в този модел максимален въртящ момент от 310 Нм. Cayman спринтира от нула до 100 само за 5,4 секунди и вдига максимум 260 км/ч. Феновете на реимпорта в Европа ще трябва да се въоръжат с търпение и да почакат малко, защото Caymen струва на китайския пазар около 80 000 евро, което прави близо 30 000 евро повече, отколкото цената на същия модел с 50 к.с. повече в Германия.
Porsche Cayman само с четирицилиндров боксерен двигател
Подобно на Boxster, двулитровият четирицилиндров двигател на стартиращия вариант на Cayman генерира мощност от 300 к.с. и 380 Нм въртящ момент. В S версията 2,5 литровият мотор в съвместната работа с турбокомпресор с променлива геометрия на турбината генерира 350 к.с. и 420 Нм максимален въртящ момент. 718 Cayman с PDK и опционален Sport Chrono пакет трябва да стартира за 4,7 секунди от нула до 100 км/ч. 718 Cayman S изминава този старт за 4,2 секунди. Максималната скорост на 718 Cayman е 275 км/ч, а на 718 Cayman S - 285 км/ч.
Ново шаси, по-широки задни колела, по-твърди стабилизиращи щанги, както и директно настроено управление ще подобрят динамиката на шофиране. Допълнителни опции за динамиката в ценовата листа предлагат пакетът Sport Chrono, Porsche Torque Vectoring (PTV) и PASM-спортното окачване (10 мм по-ниско окачване на Cayman, 20 мм за S ).
Porsche е обновил спирачната система на моделите Cayman. 718 Cayman приема дисковете на стария Cayman S (330 мм отпред и 299 мм отзад), новият 718 Cayman S е заложил на елементи за предната ос от палитрата на 911 Carrera.
За пръв път нова опция за оборудване при 718 Cayman са така наречените Sport-Tex седалки. Кожената тапицерия с контрастиращи ленти от плат струва с 3195 евро повече.
Както визията на интериора, така и екстериорът на Porsche 718 Cayman е изцяло на Boxster. Нови престилки, нови светлини и нови елементи по фланговете характеризират купето. Както пилотската кабина, така и инфотейнмънт системата с новите опции са заимствани от Boxster.
Като обобщение на всичко, за 718 Cayman важи това, което 718 Boxster вече е доказал. Въпреки двата цилиндъра по-малко, новият агрегат всъщност предлага много повече.
Впечатления от Porsche 718 Cayman
Добри седалки с перфектна странична стабилност и нова, комфортна Sport-Tex тапицерия и един също толкова много удобен за ръцете волан в дизайна на волана на 918 Spyder, както и твърд покрив над главите характеризират новия, комфортен Porsche 718 Cayman. За високите 1.88 метра пътници, най-малко десет сантиметра е отстоянието между покрива и главата. Sport Chrono-пакета може да се настройва чрез превключвател на мултифункционалния волан. Интериорът с ревизираното табло и вентилационните отвори във формата на подкова, ние вече познаваме от представения преди няколко седмици 718 Boxster: Всичко е точно, който вече познава предшественика, ще се чувства много добре в новия 718 Cayman.
Грегор Хебермел