Офроуд версията на 911 ще има лимитиран тираж и няма да е отделна моделна серия
Porsche тества от месеци "кросоувър" 911 на Нюрбургринг. 911 Dakar вероятно ще отпразнува премиерата си в Дубай. Имаме първа информация.
Моделът се появява маскиран с по-висок просвет и по-широки калници, както и с фиксиран спойлер. Наблюдатели на Нюрбургринг съобщават за тестови шофирания с различен просвет за един и същ модел. Това говори за въздушно окачване, което може да се регулира в зависимост от пътните условия - т.е. по-ниско за комфортно шофиране и по-високо за използване по неасфалтирани пътища. Съответно 911 Dakar може да получи регулируемата ходова част на 911 GT3 RS. В сравнение с по-старите прототипи с камуфлаж, сегашният има каросерия, близка до серийното производство. Например сега се движи с джанти Fuchs, предният капак с вентилационни отвори ще бъде преработена версия на капака на GT3.
911 Dakar ще бъде показан на "Иконите на Porsche", местно автомобилно изложение в Дубай (26 и 27 ноември). Porsche вече обяви това през септември. Според източници от фирмата 911 Dakar ще отпразнува голямата си премиера малко по-рано на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Моделът вероятно е един от т.нар. Heritage автомобили (като Porsche 911 Targa и Porsche 911 Sport Classic), които интерпретират легендарни модели на Porsche по модерен начин - тези версии обикновено са строго лимитирани и може да бъдат закупени веднага.
През 1984 г. Porsche печели ралито Париж-Дакар с три прототипа 953, а през 1989 г. хората от Цуфенхаузен показват Panamericana – студия, базирана на серията 964 с карбонова каросерия, шестцилиндров боксер с 250 к.с. и двойно предаване. Моделът беше подарък за 80-ия рожден ден на Фери Порше, син на основателя на компанията Фердинанд Порше, и остана концептуален автомобил.
Високопроходимият 911 няма да е самостоятелна серия
Директорът по продажби и маркетинг на Porsche Детлеф фон Платен каза още през 2018 г.: „911 играе централна роля в дизайна на Porsche и има влияние върху други автомобили. Но да вземем 911 и да направим от него SUV? Да го повдигнем? Това може да е добра идея , но не е за отделна моделна серия, а за силно ограничен нишов продукт."
В края на 2020 г. Porsche предостави поглед върху студии, които никога не са били публикувани, като част от своята поредица Unseen. Имаше и Porsche 911 Vision Safari от 2012 г. – повдигнат 911 с визия на Martini Racing. И съвсем наскоро се говореше, че рали легендата Валтер Рьол е използвал за маскирания прототип хаштага „Dakar“ в бързо изтрита след това публикация в Instagram.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф