Porsche изработва точни копия на магнезиевия моторен блок за стари 911, произведени между 1968 и 1976 г. Това трябва да осигури дълъг живот на класическите машини.
Преди, когато ремонтирате картера на класически 911, се налагаше или да се опитвате да заварявате малки пукнатини, или да използвате употребявани части. Сега обаче магнезиевият моторен блок отново се предлага като нова част.
Високи стандарти за качество
Porsche изработва в нова серия състоящия се от две части магнезиев моторен блок за моделите 911 от сериите F и G с работен обем 2,0, 2,2, 2,4 и 2,7 литра – включително легендарния 2,7-литров. Въз основа на CAD данни един доставчик отлива картера, използвайки процес на пясъчно леене. Отначало съответните форми се изработват в специално съоръжение, а сърцевините се правят от пясък и смолисто свързващо вещество. След отливането тези сърца се унищожават, за да се извади отливката.
След това заготовките се обработват на петосева CNC машина. Използват се повече от 50 различни инструмента за рязане, пробиване и фрезоване. Отнемането на материала е незначително, например на фрезовани повърхности е само около три до четири стотни от милиметъра.
Серийното производство е придружено от сложен контрол на качеството: обработените корпуси се измерват индивидуално с помощта на 3D измервателни датчици. Сравнението с данните за обработката също се извършва на 3D координатна измервателна машина. Целият процес на измерване включва над 1300 контролни размера.
За да може новият картер да отговаря на всички спецификации за качество, той трябвало да издържи изчерпателен многоседмичен стендов тест в прототипен мотор. За целта в Porsche Classic избрали най-мощния навремето дериват – 2,7-литровия двигател на 911 Carrera RS 2.7.
При репродуцирането Porsche Classic се ориентира към последната и най-зряла модификация на някогашния сериен компонент. Всички картери имат номер на заготовката, който документира този етап на изработката. Освен това новопроизведените части са маркирани с каталожния си номер.
„С това ново издание ние запълваме отново една важна празнина. Така можем да изграждаме напълно нови двигатели за по-голямата част от класическите 911“, казва Улрике Луц, ръководител на Porsche Classic. „От страна на нашите клиенти търсенето на такива отговарящи на оригинала компоненти за двигателя е много високо.“Porsche Classic вече работи върху още репродукции на картери от други модели 911.
Изработените наново картери вече могат да бъдат поръчани като оригинални части от всеки партньор на Porsche Classic или център на Porsche по целия свят. От Porsche все още не са обявили цените.