Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche 911 GT3 R Hybrid: Прохождане

27.04.2010 16:54
Туит

Porsche 911 GT3 R Hybrid завъртя днес първите си обиколки на „Нюрбургринг“ в конфигурацията „Нордшлайфе“. Отговорен за шейкдауна бе пилотът на Williams от Формула 1 Нико Хюлкенберг.

„Страхотен автомобил, фантастична технология и несравнима писта“, коментира Нико след първите три обиколки на Porsche 911 GT3 R Hybrid. „Най-изненадващо е, че в бавните завои 911 е много близо до автомобилите от Формула 1. Механичното сцепление е наистина впечатляващо.“

 

 

При класическия 911 GT3 R, хомологиран според изискванията на GT3 класа, шестцилиндровият боксер с работен обем от 4 литра предава своите 353 кВт (480 к.с.) само към задните колела посредством шестстепенна „догбокс“ трансмисия. Хибридната версия, разработена съмвестно с Williams, обаче може да се похвали с двойно предаване благодарение на двата електромотора (2 х 60 кВт), които задвижват предния мост. Вероятно от Porsche са избрали подобна конфигурация, а не такава с един електродвигател, тъй като по-този начин въртящият момент на предните колела може да се контролира изцяло по електронен път.

При спиране електромоторите естествено функционират като генератори, които на свой ред задвижват специален маховик. Т.нар. енергиен резервоар, в който е поместен въртящият се с 40 000 об./мин елемент, е голям приблизително колкото футболна топка и е позициониран на пода отдясно, където традиционно стои пасажерската седалка. За да постигнат максимална ефективност, инженерите на Williams Hybrid Power не използват постоянни магнити за ротора, а MLC (Magnetically Loaded Composite, което на практика представлява композит от смоли и намагнетизирани частици). Ползите от намаленото тегло са най-общо две – по-малко загуби на ток и по-нисък температурен режим на работа, като не е за пренебрегване и фактът, че при евентуална повреда последиците от олекотения ротор ще са значително по-безобидни.

Цялата система, която работи в среда на вакуум, на теория позволява 10 милиона цикъла на заряд и разполага с изключително висока енергийна плътност, което е от съществено значение особено в автомобилния спорт.

При положение че техническите термини са ви дошли в повече, може да се ограничите единствено до информацията, че пилотът на Porsche 911 GT3 R Hybrid има на разположение допълнителни 163 к.с. за период от 6 до 8 секунди благодарение на електромоторите, които черпят ток директно от енергийния резервоар. На пръв поглед тези показатели не са особено внушителни, но ползите при изпреварване и излизане от завой са съществени. Друг плюс е икономията на гориво, която е от съществено значение в маратонските състезания.

Състезателният дебют на Porsche 911 GT3 R Hybrid ще бъде в „24-те часа на „Нюрбургринг“ (15-16 май).

Коментари
comments powered by Disqus