Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche Cayenne: Eфектът плюс-минус

04.12.2006 22:12
Туит

Porsche пуска в продажба преработен вариант на своя SUV. Мощността на автомобила е сериозно увеличена, но разходът на гориво е редуциран. В Германия новият Cayenne започва да се продава от 24 февруари 2007 година.

Един от гарантите за увеличаването на мощността на различните модификации е преминаването към директно впръскване на горивото в цилиндрите. При базовата версия конските сили са с 40 повече – шестцилиндровият мотор на Cayenne вече разполага с 290 к. с. Работният обем от 3,2 е станал 3,6 литра, а максималният въртящ се е покачил от 310 на 385 нютонметра. Cayenne се ускорява от място до 100 км/ч за 8,1 секунди, а максималната скорос те достигнала 227 километра в час. При предшественика стойностите бяха съответно 9,1 секунди и 214 км/ч.

Повече мощност, по-нисък разход на гориво

Cayenne S пък вече разполага с 4,8-литров атмосферен V8-двигател, който благорадение на директното впръскване на горивото в цилиндрите и променливото управление на всмукателните и изпускателните клапани развива максимален въртящ момент 500 нютонметра (преди този показател се равняваше на 420 Нм). Неговата мощност е 385 к. с. – това са 45 коня повече в сравнение с досега. Cayenne S се ускорява за 6,6 секунди до 100 км/ч, а максималната скорост е 252 км/ч. (досега: 6,8 секунди и 242 км/ч). При новия топмодел Cayenne Turbo мощността е увеличена даже с 50 конски сили и така задвижваният от двигател с принудително пълнене от два турбокомпресора модел вече разполага с 500 к. с. и 700 Нм (досега въртящият момент достигаше до 620 Нм). Спринтът от място до 100 км/ч отннема едва 5,1 секунди, а максималната скорос твече е 275 км/ч (досегашните параметри са 5,6 секунди и 266 км/ч).

Самият предавателен механизъм и системата за задвижване на четирите колела са останали непроменени. Нова е технологията за намаляване на страничните колебания на каросерията, която при Porsche се нарича PDCC. Всички версии на Cayenne са серийно екипирани със система ESP със спирачен асистент, както и специален Offroad-ABS. Като опции се предлагат биксенонови светлини (стандарт при Cayenne Turbo). Освен статични, серийни са вече и динамичните завиващи светлини, като функцията се активира автоматично при скорост над три километра в час.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Porsche

Коментари
comments powered by Disqus