Втората генерация на Porsche Cayenne ще бъде представена официално на автомобилния салон в Женева. Новият SUV ще получи хибридната система на VW Touareg.
Cayenne от моделната 2011 г. е с 48 мм по-дълъг от своя предшественик, но същевременно е значително по-лек. При модификацията Cayenne S например разликата в масите е цели 180 кг, като това до голяма степен се дължи на новата скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела. Междуосието също е пораснало и то с цели 40 мм, което гарантира не само по-комфортна возия, но и значително повече пространство в салона. За оптималното му оползотворяване се грижи вторият ред седалки, който може да се движи напред или назад в диапазон от 160 мм.
Първоначално Cayenne ще се предлага с три бензинови двигателя и един дизелов. Най-голям интерес обаче предизвиква хибридната версия, която е заимствана директно от представения наскоро VW Touareg. Тя използва трилитровия V6 TSI (333 к.с.) и електромотор (34 кВт). Комбинираната мощност на силовия тракт е 380 к.с., а максималният въртящ момент достига 580 Нм още при 1000 об./мин. Въпреки впечатляващите динамични характеристики средният разход остава в границите на 8,2 литра, а емисиите CO2 са под 200 г/км (193 г/км).
Паралелната конфигурация на хибирдната система и специалният съединител, който свързва и съответно разделя напълно електромотора и двигателя с вътрешно горене позволяват превключването между изцяло електрически, стандартен и комбиниран режим да става неусетно. При първия Cayenne може да се движи изцяло без да отделя вредни емисии и то със скорост около 60 км/ч. При нужда от по-бързо ускорение, електромоторът функционира успоредно с двигателя с вътрешно горене, а когато не е необходимо по-нататъшно ускорение (при скорост над 156 км/ч) трилитровият V6 се отделя напълно от силовото предаване, за да не прилага допълнително съпротивление върху системата.
Трите бензинови версии на Cayenne покриват мощностния диапазон от 300 до 500 к.с. Базовият 3,6-литров V6 вече генерира 300 „коня“, но при версията с осемстепенната автоматична трансмисия Tiptronic S гори с една пета по-малко от своя предшественик или 9,9 литра за 100 км пробег при комбиниран цикъл. Cayenne S, оборудван с 4,8-литровия V8, има 15 к.с. повече спрямо предишната генерация и същевременно се нуждае от 23% по-малко гориво – 10,5 литра. Във версията с принудително пълнене Cayenne Turbo аналогичният мотор развива 500 к.с. срещу 11,5 литра, което също е с 23% по-добро постижение.
Porsche Cayenne ще заимства и V6 дизелa директно от VW Touareg. Трите литра работен обем са достатъчни за 240 к.с. максимална мощност и 550 Нм и то при 7,4 литра среден разход и 195 г/км емисии CO2.
В стандартното оборудване на Cayenne ще влизат Porsche Traction Management системата за задвижване на четирите колела, кожената тапицерия в салона, двузоналния климатик, асистентът за паркиране, круиз контролът, аудиосистемата със седеминчов тъчскрийн, електрическите предни седалки, 18-цоловите колела, електрическите прозорци и 100-литровият резервоар. При Turbo списъкът се допълва от активно окачване PASM, биксеноновите свелини, 19-цоловите колела, системата за мониторинг на налягането в гумите, сателитната навигация, отопляемите седалки, аудиосистемата на BOSE и лаковото покритие металик. При всички версии, с изключение на базовата, е налична Porsche Vehicle Tracking System. Тя позволява локализирането на автомобила посредством GPS, когато е отстранен принудително от паркинг или откраднат.
Продажбите на Porsche Cayenne стартират в края на май. Базовата цена за Великобритания е 41 404 паунда (47 108 евро), но при Turbо достига 81 589 паунда (92 828 евро).
BAT_J
Много харесвам стария Кайен..макат и огромен не мове да сбъркаш по нищо че е Порще. При новия има нещо което ме дразни и това е задницата. Тя вече не приличана порще, а по скоро на Инфинити или на някои други SUV-та. Въпреки това гъзарите ще се избиват да си го купуват само заради името най-малко
Батето
Даже и от втория опит тази кола така и няма да стане истинско Porsche... Голям кютук за хора, които искат да се перчат, нищо повече според мен.