Porsche започва доставките на Cayenne с шестцилиндровите дизелови и бензинови агрегати. Според официалната информация от Цюфенхаузен средната консумация и на двете машини ще бъде под 10 литра за съответното гориво.
Когато е комбиниран с новата осемстепенна Tiptronic S трансмисия, 3,6-литровият V6 (300 к.с.) на новия Porsche Cayenne изразходва 9,9 литра по новите европейски директиви за измерване на средния разход. Това е с 20% по-малко спрямо аналогичния модел от първата генерация, като причините са високата ефективност на двигателя, старт/стоп системата, по-широкият обхват на предавателните числа и по-ниското тегло на целия автомобил.
При трилитровия дизел (240 к.с.) средният разход очаквано е още по-нисък – 7,4 литра, което е около 20% по-добро постижение спрямо предходния модел. Емисиите CO2 пък са под 200 г/км.
Въпреки новия „зелен“ статус луксозният SUV може да се похвали с повече от впечатляваща динамика – ускорение от място до 100 км/ч за 7,8 секунди (7,5 със стандартната шестстепенна механична кутия при бензина). Максималната скорост на дизеловия модел, който стандартно е комбиниран с осемстепенната Tiptronic S трансмисия, е 218 км/ч, а на бензиновия - 230 км/ч.
Стандартно двата модела ще се предлагат с 18-цолови колела, двузонален климатик, круиз контрол, асистент за светлините и аудиосистема CDR-31 с тъчскрийн дисплей. Опционални са новите асистенти за уведомяване при напускане на пътното платно, адаптивният круиз контрол, аудиосистемата Burmester с максимална мощност от 1000 Вт и Porsche Dynamic Light System.
Базовата цена за бензиновия V6 Cayenne в Германия е 55 431 евро с ДДС, а за дизеловата версия – 59 596 евро.
Повече за втората генерация на Porsche Cayenne и за останалите двигатели може да прочетете тук.