Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Porsche Cayman S срещу Porsche 911 S: Малкият побеждава големия

18.04.2013 15:18
Туит

Ако говорим в евро, съществуват над 40 000 причини да предпочетем новото Porsche Cayman S. Но младият лъв е в състояние да предложи много повече и да покаже какво може на своя утвърден роднина Porsche 911.

Има титли – благороднически, докторски, – чието придобиване понякога е само въпрос на пари. Но какво да кажем за статута на герой? Той не се продава. Затова Porsche Cayman S се опитва да разклати трона на 911 единствено с амбиции и стремеж към велики дела. Сега, в комбинация с 3,4-литров, централно разположен мотор, той притежава по-акцентиран облик, по-тренирани мускули и със своите 325 к.с. и 1432 кг бойно тегло предизвиква класическия спортен автомобил на марката – 3,8-литровия 911, тежащ 1503 кг и развиващ 400 к.с.

С отварянето на вратите започва първият рунд, в който Porsche 911 веднага печели уважение с две точки преднина. При това все още не става дума за спортни достойнства, а за функционалност, обзор и вътрешен простор. Засега Porsche Cayman изостава на почетно разстояние. В него не се качвате толкова лесно, а по-скоро се вмъквате, сякаш обличате подчертаващ фигурата костюм.


Ходовата част на Porsche Cayman реагира с повече усет

И в двата автомобила се чувствата добре, сходните уреди предоставят еднакво добра информация. По отношение на управлението на функциите отчасти малките бутони ви изправят пред идентични задачи за тяхното разучаване. А оборудването за безопасност? То е на средно ниво, с което тази част от теста завършва наравно. Въпреки че и Cayman, и Carrera демонстрират неимоверни възможности за спиране – толкова интензивно, че почти взривява диапазона на присъжданите точки. Да не говорим за хармоничното усещане от спирачния педал и финото дозиране на неговото действие.

Кратка почивка, през която отчитаме, че йерархията продължава да е в сила. Поне така е преди третия рунд – оценките за комфорт, където както Porsche Cayman, така и 911 импонират с предлагани по желание спортни седалки, които се регулират в много посоки и обхващат плътно тялото, подкрепяйки го отлично при странични ускорения, надминаващи 1 g. След 300 километра по аутобана не се усещат дори наченки на умора. Значи, и двата модела получават пълните 20 точки. А климатикът? Без възражения – отново пат.

Сега вече Porsche Cayman преминава в нападение с електронно управляваната си ходова част – тя реагира с повече усет и поема късите удари, на които 911 отговаря с кратки сътресения. В режима Sport системата PASM на Carrera стига още по-далеч и изважда твърди настройки, докато амортисьорите на по-малкия брат Porsche Cayman и при Sport работят достатъчно комфортно за дълги пътешествия. Също толкова прилично е и нивото на шумовете, което при измерванията носи точки, но емоционално погледнато, е по-скоро недостатък.



911 печели точки с допълнителните седалки

„Макар отвън да не се вижда нищо, вътре всичко е наред” – пее с носовия си глас централно разположеният мотор на Porsche Cayman, преминавайки бързо през целия оборотен диапазон. Липсва му обаче фонетичният стимулиращ ефект от по-богатия и по-плътен звук на 911 Carrera. В режима Sport могъщата акустична вълна от вихрите при всмукването става толкова силна и сгъстена, че отвъд 6000 об./мин започва да напомня за радикалния RS.

Отзад обаче няма рама за защита при преобръщане, а рудиментарни спомагателни седалки, които предлагат минимално място – но пък благодарение на него 911 Carrera печели още точки и навлиза в раздела за задвижване с преимущество от четири пункта пред Porsche Cayman. Доста полезна преднина, временно скъсена от малко по-високия разход на гориво (12,9 срещу 12 л/100 км). Мощната тяга, по-добрите динамични характеристики, както и с една идея по-стръвните и спонтанни реакции при подаване на газ добавят още две точки към сметката на 911. Наистина, по-големият работен обем отдава по-висока мощност, но по отношение на равномерния ход на двигателя не носи предимства в двубоя. Въпреки различната работа на предавателните им кутии с два съединителя двамата братя също са оценени наравно – независимо от това, че тази препоръчвана и от нас екстра е по-евтина с около 700 евро в Porsche Cayman, което не й пречи да предлага същите качества на гладко работещата старт-стоп техника и свободния ход. Малкият модел печели също колкото големия и от чудесните стратегии за превключване. Независимо дали предавките се сменят ръчно, или автоматично, трансмисията PDK се справя умело, предлагайки избор между елегантен и спортен маниер.


Porsche Cayman изисква повече от своя пилот
Финален спринт. Бурен завършек в дисциплината поведение на пътя. И двамата участници играят на собствен терен. Екипираният с допълнителен Aero пакет 911 е пристигнал в Хокенхайм с шест точки преднина, която започва да нараства неумолимо. Защото неговата кормилна уредба съчетава прецизност, обратна връзка и спокойствие, защото той просто захапва идеалната линия и се плъзга по нея с ефирно леко недозавиване и дори при излизане от завоя не се отклонява и на милиметър благодарение на грандиозното си сцепление с пътя.
Толкова бързи и същевременно толкова сигурни са съвсем малко автомобили – и Porsche Cayman не е сред тях. На бързите прави той се държи с една идея по-спокойно, затова пък не залепва толкова здраво за завоите по Краткото трасе. Наистина той се усеща като по-лек, по-спонтанен и по-отзивчив. В крайна сметка обаче Porsche Cayman затруднява в по-голяма степен своя пилот. Той не влиза в граничната зона на сцепление със стоическото спокойствие на 911, а показва дискретен стремеж към завъртане около вертикалната ос при промяна в натоварването. Изразено в числа, 911 напуска Хокенхайм със средно време за обиколка от 1.12,1 минути, докато Porsche Cayman S взема същите 2,6 километра за 1.13,0 минути.


Обратът настъпва при разходите
Преднината на 911 се увеличава с още шест точки и е вече дванайсет, което му осигурява победа в оценката на качествата. До общата победа обаче остават още два кръга. Първият е разделът за екологичност, в който Porsche Cayman S – като по-лек, по-тих и отделящ по-малко вредни вещества – си връща обратно последните шест точки. В заключителната част, оценяваща разходите, малкият брат отново е в подем и изиграва хладнокръвно най-важния си коз.
При съотношение от 66 944 срещу 108 684 евро остава безмълвен не само Carrera S. Превъзходството му при качествата далеч не е толкова категорично; все пак Cayman S през целия тест го се следвал на сравнително малка дистанция. Въпреки пропуснатата победа обаче той си запазва статута на герой.


Заключение

1. Porsche Cayman S
489 точки
Незначително по-бавен, малко по-икономичен и комфортен, преди всичко значително по-евтин – благодарение на тези факти Cayman грабва победата.


2. Porsche 911 Carrera S
479 точки
Като цяло по-сполучлив, значително по-емоционален, в много отношения по-наточен и по-послушен при пилотиране с гранична скорост – очарователен и съвършен, но скъп спортен автомобил.

 

Технически данни

 

Двигател и силово предаване Porsche Cayman S Porsche 911 Carrera S
Брой на цилиндрите / тип двигател: 6-цилиндров боксер 6-цилиндров боксер
Работен обем: 3436 см³ 3800 см³
Мощност: 325 к.с. (239 кВт) при 7400 об./мин 400 к.с. (294 кВт) при 7400 об./мин
Макс. върт. момент: 370 Нм при 4500 об./мин 440 Нм при 5600 об./мин
Предаване: задно задно
Трансмисия: 7-степ., 2 съединителя  7-степ., 2 съединителя
Стандарт за вредни емисии: Euro 5 Euro 5
Емисии СО2: 188 г/км 215 г/км
Гориво: бензин 98 Н бензин 98 Н
Цена
Базова цена (в Германия): 66 944 евро 105 946 евро
Размери и тегла
Междуосие: 2475 мм 2450 мм
Предна/задна следа: 1526 мм / 1540 мм 1538 мм / 1516 мм
Външни размери (дълж. × шир. × вис.): 4380 × 1801 × 1295 мм 4491 × 1808 × 1295 мм
Собствено тегло (измерено): 1432 кг 1503 кг
Полезен товар: 270 кг 360 кг
Допустимо общо тегло: 1695 кг 1850 кг
Диам. на завиване (наляво/надясно): 10,9/10,8 м 11,0/11,0 м
Каросерия
Вид: купе купе
Врати / места: 2/2 2/2
Гуми на тестовия автомобил
Гуми (отпред/отзад): 235/35 R 20 Y / 265/35 R 20 Y 245/35 R 20 Y / 295/30 R 20 Y
Джанти (отпред/отзад): 8 J x 19 / 9,5 J x 19 8,5 J x 20 / 11 J x 20
Ускорение  
0-80 км/ч: 3,2 сек 2,9 сек
0-100 км/ч: 4,5 сек 4 сек
0-120 км/ч: 6 сек 5,3 сек
0-130 км/ч: 6,9 сек 6 сек
0-160 км/ч: 10,1 сек 8,8 сек
0-180 км/ч: 12,9 сек 11 сек
0-200 км/ч: 16,5 сек 13,8 сек
0-100 км/ч (данни на произв.): 4,9 сек 4,3 сек
Макс. скорост (измерена): 281 км/ч 302 км/ч
Макс. скорост (данни на произв.): 281 км/ч 302 км/ч
Спирачен път  
100 км/ч студени спирачки празен: 33,3 м 33,3 м
100 км/ч студени спирачки с товар: 33,3 м 33,3 м
Разход на гориво
Разход в теста л/100 км: 12 12,9
мин. (тестов маршрут на ams): 7,2 7,8
максимален: 15,5 16,7
Разход (л/100 км ECE) данни на произв.: 8 8,7
Коментари
comments powered by Disqus