Ексклузивно направихме първи снимки на интериора и получихме последната информация
Porsche Panamera беше обновен през април 2013, а сега нашият обектив улови новото поколение на Porsche Panamera – издание 2016, почти без камуфлаж. Ексклузивно направихме първи снимки на интериора и получихме последната информация за новия битурбо V8.
Новото Porsche Panamera е с почти 100 кг по-леко
Второто поколение на Porsche Panamera е изградено върху MSB платформа и благодарение на съчетанието от високоякостни стомани и алуминий теглото на луксозния лайнер е редуцирано с почти 100 кг. Предната ос е изнесена по-напред. По този начин Porsche постигна по-добро разпределение на теглото, а пътниците се радват на повече вътрешно пространство, докато размерите на новото Porsche Panamera са почти същите
На първите снимки новото Porsche Panamera изглежда като еволюция на съществуващия модел. Наистина то е много по-плоско, като само кърмата разкрива определени промени. Това, което не може да се скрие е сгъваемият заден спойлер, който в сравнение с настоящият модел е екстремно по-голям и за разлика от предходния модел, задното стъкло се спуска доста по-надолу. Визуално, моделът е базиран на показаната през 2012 студия Panamera Sport Turismo, която има и елементи на сегашното 911.
Porsche Panamera с нов битурбо V8
Двигателите на новото Porsche Panamera също ще бъдат нови. Премиера ще отбележи новият битурбо V8, който германските инженери разработиха специално за концерна, като по-късно той ще намери приложение и в другите марки на концерна. От четирилитровия си обем той генерира в Panamera Turbo мощност от 550 к.с. и максимален въртящ момент от 770 Нм, който е на разположение още от 1960 об/мин. Два турбокомпресора има във V8, деактивирането на един цилиндър ще ограничи разхода. Новият агрегат ще намери място в леки и плъгин хибриди. И според Porsche 550 к.с. при 5750 об/мин далеч не са апогеят. Turbo S може да се очаква с около 600 к.с. Базовият V8 Panamera се очаква да бъде с около 460 к.с.. Разбира се, новият V8 ще намери приложение също и в новия Cayenne.
Освен кабрио версията ще се произвежда и Porsche Panamera Shooting Brake.
Интериорът също е претърпял ревизиране. Ако търсите Head-up-дисплей, няма да го намерите. На негово място обаче е системата Inno-Drive, която предвидливо реагира на ограниченията на скоростта по маршрута и съобразява превключването на скоростта. Огромния брой ключове и бутони в широката централна конзола на Porsche е редуциран в новата Panamera. Това се вижда и от първите интериорни снимки, на които се открояват две поставки за чаши, заедно с по-тесен подлакътник за шофьора. Трилъчевият волан изглежда доста по-модерен и филигранно изработен. В кокпита си остава централният оборотомер, а инструментариумът вляво има по-голям дисплей.