Toyota изгуби победата по изумителен начин в последната обиколка
84-ото издание на „24-те часа Льо Ман” ще остане завинаги в историята на надпреварата. Porsche 2 (Нийл Яни, Марк Либ и Ромен Дюма) и двата прототипа на Toyota (Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Казуки Накаджима в автомобила с номер 5 и Стефан Саразен Майк Конуей и Камуи Кобаяши в Toyota 6) си оспорваха лидерската позиция през цялата нощ, като една спукана гума за Марк Либ в 14-ия час и грешка на Кобаяши на завоите „Порше” даде преднина от половин минута за Toyota 5.
Казуки Накаджима пое щафетата в последния троен стинт за водещия автомобил и вървеше уверено към победата, защото Porsche 2 направи непланирано спиране малко преди края на състезанието. Всичко бе в ръцете на японеца и той не направи грешна стъпка. В предпоследната обиколка обаче автомобилът на Накаджима започна да губи мощност и на старта на финалния тур задвижващата му система се предаде. Пред погледа на всички ръководители на Toyota Накаджима остана безпомощен и видя как Porsche 2 печели най-изумителната победа в историята на „Льо Ман”.
Накаджима, Дейвидсън и Буеми дори се простиха и с второто място, тъй като Toyota 5 не направи финалната обиколка. То отиде в ръцете на Саразен, Конуей и Кобаяши, но това със сигурност не е никаква утеха за отбора на японците. Audi стана третият различен производител на подиума в „Льо Ман”, но екипът от Нойбург по никакъв начин не го заслужи.
Повреда в турбото провали състезанието на Audi 7 (Андре Лотерер, Беноа Трелюе и Марсел Феслер) още в самото начало на надпреварата, но това бе само един от множеството проблеми на трикратните победители, които останаха четвърти. Съотборниците им Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливър Джарвис все пак защитиха донякъде честта на Audi с третото си място, но след смяна на врата, спукана гума и повреда в предната ос на R18.
Porsche 1 (Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер) също бе в челото на класирането за кратко, но загуби страшно много време в деветия час, след като неидентифицирана повреда стана причина за рязкото покачване на температурата в охладителната система. Това отвори пътя към петата позиция в генералното класиране на Signatech Alpine 36 и гарантира победата на Нико Лапиер, Густаво Менезес и Стефан Ришелми в LMP2 класа.
Ford спечели първото място в GTE Pro след страхотна битка на Джои Хенд, Дирк Мюлер и Себастиен Бурде с подготвеното от Risi Competizione Ferrari на Тони Виландер, Матео Малучели и Джанкарло Фисикела. Все пак италианският производител стигна до победата в „Льо Ман”, макар и в GTE Am класа благодарение на Scuderia Corsa 62. Пълните резултати може да видите тук.
trex
18!!!