Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Повече точки за победителя

26.01.2010 08:01
Туит

Малко повече от месец, след като точковата система във Формула 1 бе променена, отборите се споразумяха за още една промяна, която ще увеличи разликата между точките, които взимат победителя и завършилия втори.

През месец декември миналата година старата точкова система 10-8-6-5-4-3-2-1 бе заменена от нова, при която точки печелят не първите осем, а първите десетима на финала: 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1. Системата се ползва близо две десетилетия от световния шампионат по мотоциклетизъм и определено се радва на голям успех. За отборите във Формула 1 обаче тя явно не е достатъчно добра и още преди да влезе в действие ще бъде заменена с друга.

След срещата на Спортната работна група във Формула 1 миналата седмица е била одобрена нова, по-радикална схема на разпределение на точките, при която победителят ще получава със седем, а не с досегашните пет точки в повече от завършилия втори. На свой ред вторият ще взима не с пет, а само с три точки повече от третия, колкото ще е и разликата между третия и четвъртия.

Новата схема изглежда по следния начин: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. За да бъде приета тя, трябва първо да бъде одобрена от Комисията по въпросите на Формула 1, а след това Световният съвет на ФИА да я добави към пакета с промени в правилата за сезон 2010. На практика тези процедури ще бъдат само формалности, тъй като отборите вече одобриха този начин на разпределение на точките.

Сред останалите предложения са били спечелилият първа стартова позиция и записалият най-бърза обиколка пилоти да получават по една бонус точка, но тези идеи са били отхвърлени.

Друго предложение е предвиждало да задължи пилотите за влизат по два пъти в бокса за смяна на гуми, но то също не е било прието. Така, за да карат и с двата типа гуми в едно състезание, пилотите ще трябва да посетят боксовете поне по веднъж.

Коментари
comments powered by Disqus