Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Power Lifting: Максимални резултати с ограничен бюджет

30.04.2015 16:13
Туит

Новата Corsa OPC се появява скоро след дебюта на модела и демонстрира потенциала на новата му ходова част и в нейния динамичен аспект

Ако новата Corsa олицетворява способността на инженерите от Opel да постигнат максимални резултати с ограничен бюджет, то нейната OPC версия е есенцията на тази стратегия.
Първата сериозна трудност, с която се сблъскват дизайнерите, е трансформацията на добронамерената физиономия на Corsa във вдъхващо подобаващ респект спортно лице. Операцията започва с огромните отвори в двата края на престилката, загатващи за новите насоки в дизайна на марката, които предстои да видим в Astra. Към това се добавя характерен елемент под тях, който визуално преминава в по-мощния праг. Отзад ви очакват повече пластика и дифузор с два ауспухови накрайника, придаващ повече визуална широчина на колата. Комплексът се допълва от малък спойлер на покрива, който може да бъде заменен по желание с по-внушителен. Завършващ щрих в тази картина са променената графика на предната решетка и динамичният елемент под формата на тънка решетка върху предния капак имаща визуално, но не и функционално значение, защото изрязването на истински отвор в капака би довело до необходимост от промяна в производствения процес. Цялата тази пластична терапия, към която се причисляват и големите колела, е постигнала ефекта си и OPC изглежда като добре трениран атлет. Най-внушителната промени в интериора пък са невероятните във всяко отношение седалки Recaro, коженият волан с плоска долна част, различните като стилистика контролни уреди и вложките в арматурното табло.

Късо главно предаване за по-отзивчиви реакции

Всъщност повече и не нужно – макар че OPC версиите трябва да се отличават от останалите модели на марката, не е необходимо стилистиката им да бъде преекспонирана. Напълно сме съгласни с подобна визия. У нас обаче възникват логични въпроси относно задвижването. На фона на новия еднолитров турбодвигател с директно впръскване старата 1,6-литрова машина, макар и доста усъвършенствана за новата Corsa OPC, изглежда малко остаряла. Вярно е, че агрегатът се е сдобил с нова всмукателна система, нов междинен охладител, напълно нови инжектори, електронно управление и изпускателна система на Remus с ограничено противоналягане – сами по себе си доста сериозни по мащаб промени, – но е вярно също и че Opel хвърли огромен експертен потенциал за създаването на новото поколение 1,6-литров бензинов турбомотор с директно впръскване и е кощунство той да не се използва. Във версията с 200 к.с. високотехнологичната машина разполага с цели 300 нютонметра въртящ момент срещу 245 Нм (280 при кратковременно активиране на функцията овърбууст) при мотора на Corsa OPC. Какво е спряло инженерите да вградят новия двигател в Corsa OPC – дали бюджетът за тази интеграция, дали цената на машината, или пък конструктивна невъзможност  това да стане и при най-добро желание, – можем само да гадаем. Все пак хубаво щеше да бъде Corsa OPC да може да се перчи с такава машина, защото OPC версиите са преди всичко носители на имидж за съответните моделни линии. Засега тя ще трябва да се задоволи със задвижващ агрегат от старата школа, който обаче в интерес на истината на практика не се справя никак зле със задачите си. Със своите 207 к.с. (с 15 к.с. повече от предшественика) сега той има почти същите параметри като мотора на екстремната Nurburging Edition версия на предишния модел, без в уравнението да присъстват нейните крайности по отношение на поведението на пътя и насочеността към пистата. Максималният въртящ момент на новия модел е на разположение при 1900 об./мин, но турбодупка почти не се усеща благодарение на късото главно предаване (4,18:1) – при ускоряване автомобилът доста бързо преодолява този начален работен диапазон и по същата причина постоянно функционира на малко по-високи от обичайното обороти. Това от своя страна го държи непрекъснато в напрежение, но и в готовност за по-бърза реакция – все пак клиентът на Corsa OPC едва ли ще търси тихо, комфортно и спокойно пътуване. Благодарение на съотношението между мощност и тегло Corsa може да се ползва от „правилото Ferrari“, позволяващо един допълнителен децибел звук – правило, което инженерите са използвали в максимална степен. Двигателят рисува доста ярка звукова картина, което всъщност е част от удоволствието от шофирането на подобен автомобил, а по-рязко подаване на газ при потегляне предизвиква неспокойни реакции на предната част, преди спортните гуми Michelin Pilot Sport да успеят да се стабилизират в траекторията си. След малко шофиране се научаваме да дозираме по-внимателно този процес, на което автомобилът ни отговаря с изключително приятна гъвкавост и приемлив разход дори при спортно каране въпреки споменатото предавателно число на главното предаване.

Ходова част с невероятен потенциал

Като всеки спортен автомобил Corsa OPC предпочита изпъстрените със завои шосета, а новото окачване на Corsa показва потенциала си и по отношение на възможностите за динамично шофиране. Напълно липсва неприятната и граничеща с безсмисленост твърдост при някои конкуренти – дори и по-големи неравности се преодоляват със съвсем приемлива степен на комфорт. Принос за това имат и създадените съвместно с Koni амортисьори с „честотно селективно поглъщане на колебанията“ на каросерията – една напълно механична система за адаптивна самонастройка на характеристиките на работа в зависимост от условията. Последната функционира удивително добре в екип със снижаващите с 10 мм просвета по-стегнати пружини. Нов е профилът на торсионната греда на задното окачване, стабилизиращата щанга и втулките, с които мостът се закрепва към каросерията.
Оказва се, че динамичното шофиране не е необходимо да бъде съпроводено непременно от достигащи до мозъка на костите трясъци, които по неравностите на нашите шосета водят и до доста сериозно натоварване и амортизиране на каросерията. Инженерите по ходовата част на Opel получават заслужени адмирации за жизнеспособността на новото окачване и след тунинга му за спортни нужди. Същото може да се каже и за приятно директното кормилно управление, което спокойно може да бъде пренесено и в някоя по-стандартна версия, а за спирачките с 318-милиметрови предни дискове е достатъчно да се спомене само името на доставчика Brembo.

За всекиго по нещо

Напълно в унисон с цялостния характер на автомобила е и настройката на органите за управление – новият съединител е станал доста по-твърд, променен е целият механизъм за смяна на предавките с различна лагеруваща система и пропорция в самия лост за превключване. В резултат от последното пак без инвестиране на значителни средства е постигат ефектът на по-късия и прецизен ход, при който трябва да бъде прилагано по-голямо усилие. Освен досегашните положения включена/изключена ESP системата вече разполага и с режим на изчакване, при който се отпускат юздите на автомобила, а електронният пазител се намесва само когато нещата станат наистина опасни. За още по-екстремно настроените водачи е налице и пакет Performance с механичен самоблокиращ диференциал, 18-цолови колела, спирачки с 330-милиметрови предни дискове и още по-стегнато окачване. Разбира се, като версия, увенчаваща моделната гама на Corsa, OPC разполага с доста обширен и нетипичен за автомобил от подобен клас арсенал от системи за асистенция (базирани на камера) и с инфо-развлекателната система Intellilink, която межудвременно се доказа като практична и достъпна възможност за пренасяне на функциите на смартфона в колата.

Технически данни

Каросерия
Малък хечбек с три врати, дължина x широчина x височина 4021 x 1944 x 1479 мм, междуосие 2510 мм, собствено тегло 1293 кг.
Ходова част
Независимо окачване отпред и отзад, отпред с напречни носачи, коаксиални пружини и амортисьори (тип Макферсън), отзад с торсионна греда, винтови пружини, амортисьори, стабилизатори отпред и отзад, спирачки с вътрешно вентилирани дискове отпред и отзад, гуми 215/45 R 17.
Силово предаване
Предно предаване, 6-степенна механична трансмисия.
Двигател
Четирицилиндров редови бензинов мотор с турбокомпресор и охладител на сгъстения въздух, работен обем 1598 см3, мощност 152 кВт (207 к.с.) при 5800 об./мин, максимален въртящ момент 245 Нм (280 с овърбууст) при 1900-5000 об./мин.
Динамични характеристики
0 – 100 км/ч: 6,8 сек
Макс. скорост 230 км/ч
Среден разход (NEFZ) бензин 98+Н: 7,5 л/100 км
Базова цена  
Opel Corsa OPC:  38 490 лева

Коментари
comments powered by Disqus