Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Предпазната ограда е причинила смъртта на Дан Уелдън в Индикар

16.12.2011 17:45
Туит
Предпазната ограда е причинила смъртта на Дан Уелдън в Индикар

Двукратният шампион от Инди 500 Дан Уелдън е починал вследствие на непреодолим директен удар в главата с пилон от предпазната ограда на овалната писта в Лас Вегас, потвърдиха резултатите от разследването на Индикар.

Пилотът загина на 17 октомври след масова катастрофа с 15 болида във финалното състезание от сериите за сезона. Тогава автомобилът на Уелдън изхвърча във въздуха и удари подсилената ограда, която защитава зрителите и връща машините и отломките на пистата, но в случая е нанесла фатални контузии на британеца. 33-годишният пилот беше баща на две деца.

Президентът на Индикар Брайън Барнхарт съобщи, че при инцидента Уелдън е претърпял 12 или 13 удара, които не са му нанесли никакви наранявания. Два обаче са били директно в главата на британеца, вторият от които е бил смъртоносен и той не е имал никакъв шанс да оцелее след него.

"Болидът на Дан е излетял и се е врязал с висока скорост в предпазната ограда. Той е бил притиснат към нея, когато удря един от стълбовете й. Това е нанесло сериозни поражения по шасито и кокпита", заяви Барнхарт.

До този момент Уелдън е претърпял един директен удар в главата и е понесъл няколко по-леки, като на теория силата им е била достатъчно малка, за да не доведат до сериозни наранявания.

"Автомобилът е продължил да се влачи по оградата и стълбът е имал контакт с каската и съответно главата на пилота. Заради силата на директния физически удар с пилона Дан не е имал шанс да оцелее. Всички негови наранявания са били ограничени само до главата. Този тежък удар е причината за неговата смърт", обясни Барнхарт.

Според данните от телеметрията на болида Уелдън е карал по овала с 360.4 км/ч преди началото на катастрофата. Той е успял да намали до 265.5 км/ч, когато е ударил Чарли Кимбъл и автомобилът му излита в предпазната ограда. По време на инцидента върху тялото на пилота са действали сили от над 23 G отрицателно ускорение.

Новият болид за 2012 г. в Индикар, на който по ирония на съдбата Уелдън беше тест пилот, посмъртно ще носи неговото име. Следващото поколение на автомобила е проектирано за по-добра защита на главата и с промени в аеродинамиката, за да не излита във въздуха толкова лесно, а радиаторните кутии ще нараснат отвъд гумите, за да не позволяват контакти като този, който предизвика верижната реакция за фаталната катастрофа в Лас Вегас.

Коментари
comments powered by Disqus