Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Представят най-напредничавия V6, правен някога от Infiniti

17.12.2015 12:05
Туит

Този мотор с двойно принудително пълнене е от новото семейство агрегати с обозначение ‘VR

Новият компактен и лек 3-литров V6 twin-turbo агрегат на Infiniti е най-модерният V6, произвеждан от компанията някога. Постигайки идеален баланс между управляемост, ефективност и мощност.

Този мотор с двойно принудително пълнене е от новото семейство агрегати от Infiniti с обозначение ‘VR’. Произхождащ от дългогодишните традиции и наследство на марката в производството на V6 двигатели. Той е проектиран така, че да даде власт на шофьора и да предложи повече мощност, въртящ момент и завишени нива на продуктивност спрямо всички съпоставими предшестващи на компанията до сега.

Теглото на мотора е намалено, както и собственият размер, отчасти да олекоти и да се направи цилиндровият блок по-компактен. Резултатът е повече механична ефективност и в същото време редица нови разработки, и допълнения осигуряват повече мощност.

Избрани модели от Infiniti, сред тях подобреният Q50, ще бъдат оборудвани с изцяло новия 3-литров V6 мотор с двойно турбо, от 2016 г. нататък. С възможност за избор между две нива на мощност - 300 или 400 к.с. И двата двигателя споделят едни и същи технологии и предлагат еднакво неподправено усещане за потенциал и моментално доставяне на мощност.

Най-модерният V6 двигател, правен някога отInfiniti

Изцяло новият ‘VR’ 3-литров V6 мотор с два турбо компресора доставя завършена комбинация от управляемост, ефективност и мощ. Двигателите ‘VR’ ще се използват за новите модели на Infiniti, модели, които са създадени да задоволят всеки пазар на Infiniti по целия свят, отбелязвайки нарастващото глобално присъствие на марката.

Със силна история за производство на V6 двигатели, от Infiniti са имали възможност да използват своя голям опит в разработката на шест цилиндрови мотори, когато са създавали новия     3-литров V6 мотор с две турбини. Семейството на агрегата ‘VQ’ V6, който е предшественик на ‘VR’, е много утвърден и е носител на различни награди при различните серии от двигатели от 1994 г. досега.
За четиринайсет години от 1995 до 2008 VQ на Infiniti е в листата на  „Световните 10 най-добри двигатели“, което е ненадминато постижение.

Водещи в класа нови технологии за мощност и ефективност

Изцяло новият 3-литров V6 мотор с двойно турбо е разработен да доставя оптимална мощност и въртящ момент за двигател с неговия размер. Успоредно с тава е с подобрен разход на гориво. Версията с по-висока генерира мощност има 400 к.с. (298 кВ) при 6400 об/мин и 475 Нм в диапазона от 1600 до 5200 об/мин.

Докато версията с 300 к.с. е оборудвана с една водна помпа, тази с 400 к.с използва две за по ефективно контролиране на топлината при натоварен работен режим. В допълнение за по-мощния вариант има оптичен сензор за скоростта на турбината, който дава 30% усилване на мощността от турбинната система, като позволява на перките да се въртят по-бързо.

Тези показатели бяха постигнати едновременно с подобряване на разхода на гориво с 6,7% и това представлява най-доброто за класа отношение на мощност към ефективност, за агрегата с 400 к.с.

Тази продуктивност на мощност към икономия беше постигната благодарение на пакет от нови разработки. Advanced timing control осигурява подобрена готовност, позволяваща бързи реакции на командите на шофьора.

Нов електрически мотор е монтиран при системата за синхрон на клапаните, подобряващ скоростта на реакция на педала на газта. Това има положително влияние не само върху мощността, но и за икономия. Като двигателят е способен да функционира по-ефективно чрез по-директен контрол на горенето в цилиндрите.

Мощността се повишава чрез модерна система с две турбини twin-turbo system. Тя осигурява плавни и незабавни реакции при ускорение и същевременно добавя ефективност. Оптимизиран дизайн на перките на турбината optimized turbine blade design помага на мотора да генерира цялостна мощност, с по-бързи обороти на турбината, които позволяват незабавна реакция от системата.

Към това V6 моторът има и нов сензор за скоростта на турбината new turbine speed sensor, който позволява на системата с две турбини да работи при 220 000 об/мин. - при спокойно състояние и 240 000 об/мин. в преходно състояние. Повече от всякога до сега за Infiniti V6 агрегат. С повече капацитет за по-бързи обороти, двете турбини тласкат по-мощната версия на двигателя към повече мощ и въртящ момент. Сензорът за скоростта на турбината при версията с 400 к.с позволява до 30% повече мощност.

Инженерите от Infiniti са разработили интеркулер с водно охлаждане за още повече подобрение на тягата и ефективността. Системата бързо охлажда въздуха когато влиза през турбините, премахвайки турбо дупката и позволява моментално ускорение. Друг резултат е охладителна система, която е по-компактна. Това означава по къс път на потока на въздуха, който влиза в турбо компресора и позволява по-бързи реакции на мотора.

Ново задвижващо устройство на електронния изпускателен клапан позволява по-точен контрол на потока от обработените газове извън турбината. Това ограничава количеството на изгорели газове да преминават през устройството за подобряване на цялостната продуктивност на двигателя.

По-ниско тегло, по-добра механична ефективност, по-приятно управление.


Блокът на 3-литровият V6 twin-turbo двигател тежи 194,8 кг. Това е с 14,1 килограма по малко от неговия предшественик. Неговата система за принудително пълнене и модерен интекулер като отделни компоненти добавят само 25,8 кг, това прави 220 кг.

Изцяло новият агрегат е 19% (0,7 от литър) по-малък на капацитет от по-ранните Infiniti V6 мотори. Той продължава наследството на за внедряване на нови решения и технологии. Така както ранните двигатели на Infiniti са били винаги уважавани за своята лека алуминиева структура и ниско механично триене, правейки ги плавни, еластични и бързо реагиращи на команди. Моторът с 3-литра V6 twin-turbo следва своите ориентирани към производителност предшественици, с по-компактен и лек дизайн, придържайки фокус към мощността.

Водещо сред новите елементи за спестяване на тегло е използването на безконтактно нанасяне на повърхностния слой на двигателния блок и интегриран изпускателен колектор за главите на цилиндрите.

Това не само прави двигателя по-лек, но и помага на охлаждането като топлината се извежда навън от неговия физически дизайн. Това стимулира по-бързо справяне със загряването.

По-ниското тегло на целия двигател допринася за по-добра ефективност. С по-ниска инерция от неговите леки алуминиеви компоненти, тази добавена продуктивност, е в полза на управлението и цялостния потенциал.

Инженерите от Infiniti са усвоили редица иновации и технологии за интегриране в новия V6, с цел доставяне на по-приятно усещане при шофирането. Водеща сред тях е новата система за директно впръскване на горивото. Системата DIG позволява по-прецизно впръскване на гориво в горивната камера, доставяйки точно количество необходимо за плавно ускорение, зависещо от позицията на педала и скоростта на двигателя. Тази система прави новият V6 най- ефективният и икономичен мотор от този вид, който Infiniti някога е произвеждал. Отговарящ с 6,7% подобрение при икономията на гориво.

Модерният контрол на синхрон при валовете позволява по-прецизна регулация на смесицата от гориво и въздух в горивната камера. Това помага на двигателя да работи по ефективно и подобрява икономията на гориво при всякакви обстоятелства.

Infiniti представя нов процес за нанасяне на повърхностния слой на цилиндрите за подобряване на механичната ефективност. Новата технология за намалено триене позволява на буталата да се движат по-свободно в цилиндрите като намалява механичното триене с 40%, в сравнение с предишните V6 двигатели. Процесът на огледална обшивка на отворите включва третирането на стените на цилиндрите с термично впръскване по обшивката, след което този слой става по-здрав. Гладките като огледало стени на цилиндрите намалява триенето на буталата и увеличава мощността. Процесът на огледално покритие на цилиндричните отвори намалява с 1,7 кг, в сравнение със старото поколение V6 двигатели.

То се дължи на усилените качества, които системата за пръскане дава на по-леки материали.

Една от най-значителните придобивки на 3-литровият V6 twin-turbo мотор от Infiniti е новият интегриран изпускателен колектор. Вграден в цилиндричната глава, позволявайки на инженерите да поставят катализатора до точката на изпускане на изгорели газове. Това позволява на катализатора да загрява почти веднага. Два пъти по-бързо от предишния V6 двигател на Infiniti. Така се намаляват вредните емисии при студеното палене.

Преместването на катализатора спестява тегло като прави двигателя по-компактен от преди. Този дизайн премахва 5,3 кг от теглото му.

Новият алуминиев моторен блок е конструиран като ‘квадрат‘ с равни отвори и ход на цилиндрите (86.0 x 86.0мм). Като резултат 3-литровия V6 twin-turbo двигател комбинира ниско механично триене и бързо реагиране на оборотите. Мощността и въртящият момент се достигат през широкия диапазон на средната граница на оборотите, които се използват най-много при ежедневното шофиране. Резултатът е това, което инженерите на Infiniti
смятат, че е перфектният баланс от управляемост, ефективност и представяне.

Новият V6 двигател ще влезе в производство през 2016 г.

Новият 3-литров twin-turbo V6 е предвиден да влезе в употреба през 2016 и ще бъде произвеждан в Иваки, Фукошима, Япония.



Коментари
comments powered by Disqus