Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Представят новия двигател на Opel 2,0 CDTI

16.09.2014 09:59
Туит

Следващото поколение големи дизелови агрегати дебютира в Париж

Висока мощност, висок въртящ момент, нисък разход на гориво и ниво на отделяни емисии и всичко това съчетано с водеща за класа рафинираност на работата: новото поколение 2,0 литров дизел на Opel е значителна еволюция във всяко едно отношение. Правейки своя дебют в Insignia и Zafira Tourer на Автомобилното изложение в Париж “Mondial de l’Automobile 2014” (4-19 октомври), този високотехнологичен мотор е още една стъпка в развитието на новата двигателна гама на Opel.

Новият агрегат с мощност от 125 кВт/170 к.с. и завиден въртящ момент от 400 Нм ще замени актуалния двигател 2,0 CDTI (120 кВт/163 к.с.) във върховата зона на дизеловата гама на Opel. Тази ефективна машина с ниво на емисии отговарящо на стандарта Eвро 6, предлага с почти пет процента по-висока мощност и с 14% по-висок въртящ момент при намален разход на гориво и емисии на CO2. Също толкова важен е фактът, че двигателят е изключително тих и балансирано работещ в резултат от упоритата работа на конструкторите на Opel за „саунд инженеринг“ в името на намаляването на шума, вибрациите и твърдостта на работата.

“Този високотехнологичен двигател е перфектен партньор за най-големите ни модели Insignia и Zafira Tourer,” отбелязва Майкъл Ейбълсън, вицепрезидент на отдела Vehicle Engineering Europe. “Неговата висока плътност на мощността, балансирана работа, икономичност и качества, осигуряващи удоволствие от шофирането, го разполагат сред най-добрите дизелови двигатели в класа. Покриващ нивото на емисии на стандарта Eвро 6, новият 2,0 CDTI вече отговаря на бъдещите изисквания и значително ще увеличи привлекателността на гамата ни от дизелови задвижващи агрегати.”

Новият агрегат 2,0 CDTI, чието производство ще започне през следващата година,  ще е първият от новата гама големи дизелови двигатели разработени самостоятелно от  компанията. Проектът е осъществен от глобален екип инженери от центровете в Торино и Рюселсхайм с подкрепата на колегите им от Северна Америка. Той ще се произвежда в завода на Opel в Кайзерслаутерн в Германия.

Увеличаване на плътността на мощността и намаляване на разходите за гориво и нивото на емисии

Извличането на максимално количество енергия от всяка капка гориво е ключът към постигането на висока мощност както в абсолютна стойност, така и по отношение на специфичната мощност, изразяваща се в стойност от 85 к.с./л – или същата плътност на мощността като на двигателя от ново поколение на Opel 1.6 CDTI. Новият мотор гарантира удоволствие от шофирането без това да се отразява негативно на бюджета на клиентите. Впечатляващият въртящ момент от 400 Нм е налице в диапазона от 1750 до 2500 об/мин, а максималната мощност от 125 кВт/170 к.с. се постига при едва 3750 об/мин. 

Сред ключовите елементи за постигане на динамичните качества на машината е новата горивна камера, всмукателните колектори с променен профил и новата система за впръскване на горивото с максимално налягане от 2000 бара, с възможност за осъществяване на до 10 впръсквания за цикъл. Този факт е в основата на постигането на високо ниво на мощност, а подобреното разпрашаване на горивото създава предпоставки за по-тиха работа. Изборът на формата на горивната камера сам по себе си е резултат от анализ на над 80 компютърни симулации, от които са били избрани пет за по-нататъшно развитие. 

Турбокомпресорът VGT (турбокомпресор с променлива геометрия) е оборудван с електрическо устройство за насочване на лопатките за контрол на потока на газовете, осигуряващо с 20% по-бърза реакция от вакуумния активатор.  Изключително компактната конструкция на VGT турбокомпресора и междинния охладител дава възможност за намаляване на обема на въздуха между компресора и двигателя, с което се намалява допълнително времето за нарастване на налягането. В името на подобряване на надеждността на турбокомпресора, агрегатът е с водно охлаждане и разполага с маслен филтър монтиран на входа на маслената магистрала – така се намалява допълнително триенето в лагера му.

Турбокомпресорът и модулът на системата за рециркулация на отработилите газове (EGR) са реализирани в обща конструкция, за да се постигне по-висока ефективност. Модулът на системата EGR е базиран на нова концепция с радиатор от легирана  стомана, постигащ нива на охлаждаща ефективност почти 90 процента. Интегриран EGR байпасен клапан с водно охлаждане намалява пада на налягане, а неговият контрол с обратна връзка има принос за значителното намаляване на емисиите на азотни окиси и твърди частици (NOx/PM) при режими на промяна на натоварването със съпътстващо подобряване на контрола на емисиите на въглеводороди и въглероден окис (HC и CO).

Равномерна работа: дизелова мощност с прецизност на работата като на газова турбина

Целенасоченото подобряване на характеристиките по отношение на шума и вибрациите при всякакви режими на работа са били ключови изисквания при създаването на новия двигател още от базовото задание. Множество компютърни модели CAE (Computer Aided Engineering, компютърни системи за проектиране CAE) са използвани за създаването и анализа на всеки компонент и подсистема преди да бъде създаден и първия прототип на двигателя. 

Подобренията по архитектурата са фокусирани върху две зони, които принципно генерират високо ниво на шум: най-горната и най-долната част на двигателя. Новата конструкция на алуминиевата глава, включваща добавянето на полимерен капак на клапаните с изолиращи крепежни елементи и уплътняваща гарнитура, подобряват потискането на шума. Всмукателният колектор пък е обвит от цяла черупкова конструкция изработена от звукоизолиращ материал.

В долната част на двигателя е монтиран нов модул на балансиращите валове, изработен от лят под високо налягане алуминий. Той помещава два въртящи се в противоположни посоки валове, които компенсират до 83 процента от вибрациите от втори порядък. Винтова зъбна предавка на коляновия вал задвижва единия от балансиращите валове, който от своя страна задвижва другия. Конструкция с двойни зъбни колела (ножична предавка) осигурява прецизното и меко взаимодействие на зъбите, а елиминирането на задвижващата верига премахва риска от характерния трополящ шум. След детайлни анализи са предпочетени плъзгащи пред ролкови лагери за балансиращите валове в името на допълнителното намаляване на шума и вибрациите, а така също и на теглото.

Нова е и конструкцията на маслената картерна вана. Предишното решение с общ елемент сега е заменено с двукомпонентна конструкция, с долна ламаринена метална част фиксирана към горна секция от лят под високо налягане алуминий. Качествата по отношение на шума и баланса на работата са допълнително подобрени чрез различни симулации за акустична оптимизация на вътрешните и външните ребра на двете секции. 

Други мерки за „саунд инженеринг“ за намаляване на шума включват:
оптимизирани струи на инжекторите за намаляване на шума генериран от горивния процес без от това да страда разхода на гориво; проектирани с отчитане на акустичните характеристики ребра в чугунения цилиндров блок; индивидуално балансиране на компресорното и турбинното колела; подобрено зацепване на зъбите на ангренажния ремък и изолиращи монтажни елементи за неговия капак. 

В резултат от тези конструктивни решения, новият двигател генерира по-малко шум от предшественика си в рамките на оперативния работен диапазон, а при работа на празен ход е с цели пет децибела по-тих.

Чисти газове с помощта на селективната каталитична редукция (SCR)

Новият 2,0 CDTI отделя газове с нива на вредни емисии като на бензинов мотор, в голяма степен благодарение на системата за селективна каталитична редукция (SCR) на Opel BlueInjection, която осигурява покриване на стандарта Eвро 6. 

Системата BlueInjection е технология за допълнителна обработка на отработилите газове, чиято задача е да елиминира азотните окоси (NOx) от тях. Работата на SCR е базирана на използването на безвредна течност наречена AdBlue®, съставена от урея и вода и впръсквана в потока от отработили газове. В рамките на този процес разтворът се разгражда до амоняк, който се абсорбира в специална каталитична пореста маса. При реакцията с него азотните окиси (NOx), които са част от общото количество вредни вещества в отработилите газове навлизащи в катализатора, селективно се разграждат до чист азот и водни пари. Разтворът AdBlue, предлаган на зарядни станции в продажбените центрове и сервизи на Opel се съхранява в резервоар, който може да бъде запълнен когато това е нужно чрез отвор разположен непосредствено до отвора за зареждане с гориво.

 

Коментари
comments powered by Disqus