От конвейра в Санта Агата Болонезе слезе последното Lamborghini Gallardo. В продължение на десет години бяха конструирани общо 14 022 екземпляра. С това Gallardo стана най-успешното Lamborghini на всички времена.
Lamborghini Gallardo стартира кариерата си през далечната 2003 на автомобилното изложение в Женева. Разработеният първи модел под прякото ръководство на Audi притежава същите характеристики както своя посестрим модел Audi R8, изграден изцяло върху алуминиева рама и задвижване на всички колела. Дизайнът беше обичайно ръбат, клиновиден и жънеше успех. С Gallardo производството в Санта Агата скочи от невзрачните 250 екземпляра на завидните 2000 модела.
Lamborghini Gallardo в 32 мофикации
Още през 2005 година с Gallardo Spyder италианците пуснаха откритата версия на спортиста, като през 2007 година последва варианта Superleggera. В началото на 2008 стартира второто поколение на Gallardo, от което специалният модел Balboni беше дори със задвижване на задните колела. Константа в историята на Gallardo е атмосферния V10 двигател, който претърпя метаморфоза през годините от 5 до 5,2 литра и съответно от 500 к.с. до 570 к.с.
Общо 32 различни варианта на Lamborghini Gallardo се продаваха в повече от 45 държави, той получи приза на своята собствена марка като дори успя да влезе в полицейската институция. Финалният екземпляр, Gallardo 570-4 Spyder Performante в марсово червено, отива в ръцете на частен колекционер.
Приемника на Gallardo ще бъде Cabrera, чийто прототип ревностно прави вече първите се тестови обиколки. Може би дебютът ще бъде в края на годината в САЩ или на Автомобилното изложение в Женева. Тогава историята на успеха ще бъде осъвременена.