Британската компания с рязък спад на продажбите на годишна база като заради пандемията
Продажбите на Jaguar Land Rover (JLR) паднаха с почти една четвърт на годишна база през 2020 г. поради въздействието на пандемията.
Британската компания , която е собственост на индийския концерн Tata Motors, продаде общо 425 974 автомобила по целия свят миналата година, което е спад с 23,6% спрямо 2019 г. Продажбите на 323 480 автомобила на марката Land Rover намаляха с 18,3%, докато продадените 102 494 модела Jaguar отбелязват 36,5% спад.
Както при всички автомобилни компании, JLR беше силно засегната от въздействието на Covid-19 и различни мерки за блокиране, но шефовете на компанията заявиха, че са насърчени от растежа, показан през годината. Компанията продаде 128 469 автомобила през последните три месеца на 2020 г., което, макар и с 9,0% на годишна база, представлява увеличение от 13,1% спрямо предходното финансово тримесечие от юли до септември.
За отбелязване е, че продажбите в Китай през последното тримесечие на 2020 г. се увеличиха с 19,1% на годишна база. Продажбите в Европа намаляха с 16,3% от октомври до декември, като Великобритания отчита спад от 8,9% за този тримесечен период.
JLR също отчита насърчителни продажби на електрическия Jaguar I-Pace, като 7807 електромобила са продадени по целия свят през последните три месеца на 2020 г. с ръст от 69,3% на годишна база. Продажбите на Land Rover Defender през последните три месеца на годината нараснаха с 66,0% в сравнение с предходното тримесечие на 2020 г., отчасти поради внедряването на Defender 90 с къса база.
Забележително е, че JLR също заяви, че 53% от продажбите през последните три месеца на годината предлагат някакво ниво на електрификация, с 6,1% напълно електрически, 5,5% хибриди с включване и 41,4% с мек хибриден двигател. Общо 43,3% от моделите, които компанията продаде през 2020 г., са с електрифициран силов агрегат.
Търговският шеф на JLR Феликс Бройтигам каза: „Въпреки че Covid-19 продължава да оказва значително влияние върху световната автомобилна индустрия, имаме удоволствието да завършим годината с второ поредно тримесечие на възстановяване на продажбите.
„Резултатите ни в Китай, регионът, най-малко засегнат от Covid-19 през последното тримесечие, бяха особено окуражаващи, като продажбите ни там нараснаха както на годишна база, така и на тримесечие.
"Други пазари също показват силни признаци на възстановяване, въпреки втората вълна на Covid по целия свят. Ние сме в добра позиция да поддържаме нашите търговци отворени за бизнес с решения за онлайн продажби, дори когато вратите им са затворени чрез нокдаун ."
Финансовата година на JLR продължава от април до март.