Германия, Великобритания, Франция, Италия и Испания продължават да бележат ръст
Продажбите на нови автомобили в Европа през миналия месец нараснаха с 7,3% благодарение на повечето основни марки с изключение на PSA Group. Volkswagen Group, сериозно засегнат от скандала за дизеловите емисии, продължава да губи почва.
Новите регистрации на леки автомобили на пазарите на ЕС и ЕАСТ през септември, един традиционно силен месец, достигнаха 1496 000 единици срещу 1 395 000 броя година по-рано, както сочат данните на индустриалната асоциация ACEA.
Септември отбелязва нов рекорд, се казва днес в официално изявление на ACEA, като посочва петте най-големи пазара в Европа - Германия, Великобритания, Франция, Италия и Испания продължават да бележат ръст на продажбите.
Renault отбелязва най-голямо увеличение сред големите производители на автомобили с ръст от 18,7%, подпомогнат от своите нови кросоувъри Kadjar и Captur, както и новите миниван Espace и седана Talisman. Лансирането на компактния автомобил Megane и минивана Scenic допълнително ще засили позициите на марката през следващите месеци,
Fiat Chrysler регистрира ръст от 14,2%, подпомогнат от двуцифрено увеличение на продажбите в Италия, Испания и Португалия.
PSA отбелязва спад от 5,8%, всички марки в състава на концерна - Peugeot, Citroen и луксозната DS, са с отрицателен показател. Ford е единственият друг голям производител на автомобили, попаднал в „червения” сектор, със спад на продажбите от 0,7%.
Общите продажби на 12-те марки в състава на Volkswagen Group нараснаха с 5,6% . Skoda отчита най-голям ръст от 8,9%, последвана от Audi със скок от 8,5%. При бранда VW увеличението на продажбите е 3,8%, докато новите регистрации на Seat остават на същите нива. Продажбите на Porsche бележат увеличение от 8,4%.
Сред азиатските марки най-добре се представя Kia с увеличение от 12% печалба. Продажбите на марката Toyota на марката нараснаха със 7,6%, докато Nissan регистрира спад от 3,2%.
Премиум производителите BMW, Mercedes-Benz и Lexus отчетоха двуцифрен ръст или близо до двуцифрено число скок, докато продажбите на Jaguar Land Rover скочиха с 31%.
За деветте месеца на годината европейските продажби нараснаха със 7,7%, за да достигнат 11,6 милиона автомобила.
Пазарният дял на VW Group в Европа през първите девет месеца на годината стигна 23,9% при 25%о година по-рано, най-ниското ниво за периода от 2011 г. насам. Компанията пострада от негативната публичност през септември, свързана със съдебни дела на инвеститорите и оставката на шефа по развитието на луксозната марка Audi в резултат на разследването на дизеловия скандал.
"Търсенето на нови автомобили в Европа изглежда достигна своя връх", пишат анализатори от Moody's Investors Service, включително Брус Кларк в Ню Йорк, в доклада си през миналата седмица.