Регистрациите на електрически автомобили се увеличиха с близо 300% до 11 694 единици
Коронавирусната епидемия спря фабриките и работата на дилърите, причинявайки по-голям спад на регистрации на нови автомобили, отколкото през рецесията през 2009 г.
Регистрациите на нови автомобили във Великобритания паднаха с 44,4% спрямо предходната година миналия месец, тъй като коронавирусното огнище затвори салоните и принуди клиентите да си останат у дома.
Последните данни от SMMT показват, че през март са регистрирани 254 684 нови автомобила - с 203 370 по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Сега организацията коригира пазарните си перспективи за предстоящата година, като прогнозира, че 2020 г. ще приключи с общо 1,73 млн. регистрации на нови автомобили във Великобритания. Това е 23% по-ниско от прогнозата, направена през януари.
Спадът е по-стръмен от този, отбелязан по време на финансовата криза през 2009 г. и представлява най-лошият март, откакто Обединеното кралство прие двугодишна система за промяна на регистрационните табели в края на 90-те години. Обикновено март е натоварен месец за търговията с автомобили във Великобритания, тъй като купувачите бързат да купят автомобил с нова регистрационна табела
След като търсенето на бензинови автомобили намаля с 40,4%, а дизеловите - с 61,9%, SMMT отбелязва, че регистрациите на електрически автомобили са се увеличили с близо 300% до 11 694 единици, което отрежда пазарен дялна BEV 4,6% . Plug-in хибридните регистрации скочиха с 38%, но традиционните хибридни автомобили паднаха със 7,1%.
Търсенето на частни купувачи намаля с 40,4%, докато регистрациите на автомобилните паркове намаляха с 47,4%.
Volkswagen Golf оглави класацията на най-продаваните със 7103 бройки, продадени през месеца. Следва го Ford Fiesta с 6687 бройки, а хечбекът Mini е на трето място с 6019. По отношение на новите продажби Smart отчете най-лошия резултат сред основните марки , регистрирайки 85,91% спад в регистрациите миналия месец. Междувременно Lexus отбеляза само 17,31% спад, докато Lotus регистрира едва 15,38% по-малко автомобили.
Говорител на Lexus предположи, че неотдавнашното представяне на новия кросоувър UX, заедно със силното търсене на хибриди, спомогна за намаляване на въздействието върху продажбите от спирането, но отбелязва, че „повечето автомобили, доставени през март, са продадени през месеците преди това, така че доставките бяха разпределени равномерно през целия месец, а не обратно оценени".
Данните разкриват също влиянието, което процедурите за блокиране оказа върху новите продажби на автомобили в други държави.
Испания отбелязва спад с 69% на годишна база, Франция със 72% и Италия, която беше една от първите европейски държави, приложили тотално спиране - 85%.
Главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоуз заяви: „След като страната е затворена в кризисен режим през голяма част от март, този спад няма да бъде изненада. Въпреки че това е най-ниският март, откакто преминахме към двугодишната система за смяна на регистрационните табели.
„Не бива обаче да правим дългосрочни изводи от тези данни, освен че ясно осъзнаваме онова, което се случва, когато икономиките изпадат в страшна криза.“
Все още не е ясно кога производствените мощности и шоурумовете ще могат да рестартират дейността си. Ferrari беше първият европейски голям производител, който определи дата за своето завръщане, но остава неясно дали неговата фабрика в Маранело ще отвори врати на 14 април, както беше планирано.