Екипът на Prodrive е направил серия от промени по MINI JCW WRC, които вече са хомологирани. Дебютното състезание на обновения автомобил ще бъде рали „Португалия“.
Базираният в Банбъри препаратор е обърнал най-голямо внимание на силовия тракт и най-вече на периферията му, което води до повишаване на мощността с три процента. Променен е рестрикторът на входящия въздух, а охладителната система се е сдобила с нова електрическа водна помпа. Благодарение на нея са намалени до минимум паразитните загуби, а същевременно температурният режим е по-стабилен.
Това, че водната помпа не се задвижва директно от коляновия вал, е дало възможност на Prodrive да измести алтернатора и да модифицира връзката му с двигателя, което да скъси времето за смяна на ангренажния ремък. Тези промени са съпътствани и от препрограмирането на електрониката, която контролира работата на двигателя и останалите системи. Оптимизирани са също аварийните режими и контролните дисплеи, чрез които навигаторът и водачът следят за състоянието на автомобила.
Единствената визуална промяна засяга новата предна броня на MINI JCW WRC, която не само оптимизира охлаждането, но и подобрява аеродинамичната ефективност на модела. Благодарение на сменения сплитер пък просветът може да се намали допълнително за макадамовите ралита. Същевременно технологичният партньор Ohlins е подготвил цялостен нов пакет за окачването.
Общата маса на MINI JCW WRC е намалена с 10 кг заради карбоновото задно крило и литиево-йонната батерия, което е от съществено значение с оглед разположението на баласта. Новият акумулатор има и още един съществен принос към оптимизацията на модела, защото при евентуален срив на алтернатора и системата за зареждане може да гарантира пробег от 20 километра, докато при предишния той бе ограничен на два.
„Това е съществена стъпка напред за MINI WRC, но тя по никакъв начин не означава, че ще спрем развойната дейност, напротив. Нашият инженерен екип вече работи по промените, които ще направим по-късно през годината“, коментира тим-шефът на базирания в Банбъри тим Дейв Уилкок.
Дани Сордо и Крис Мийк са тествали обновения автомобил миналата седмица в Испания. За старта в Португалия обаче британецът отново ще отстъпи мястото си на Патрик Сандел заради проблемите с финансите, които Prodrive има след раздялата с BMW.