Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Производителите на камиони отчитат рекорден срив

14.01.2009 12:10
Производителите на камиони отчитат рекорден срив

Поръчките на Volvo намаляват наполовина, компанията съкращава 1620 работници.

Два от водещите европейски производители на товарни автомобили обявиха през последната седмица, че изпитват "най-тежкия срив" в цялата си история, след като финансовата криза доведе до драстично намаляване на продажбите и рекорден брой отменени поръчки.

Във Volvo, втория най-голям производител на камиони в света, поръчките са намалели с 55 на сто за третото тримесечие на финансовата година в сравнение с предходния период. В Европа броят на отказаните поръчки за шведската компания е почти равен на броя на новите заявки.

"Насочваме се към най-тежкия срив, който някога съм виждал на европейския пазар", коментира изпълнителният директор на Volvo Лейф Йохансон. Той призна, че и на развиващите се пазари започват да се усещат ефектите на кризата, а надеждите за известно възстановяване на продажбите в Северна Америка "не се оправдаха".

След неговото изявление акциите на компанията се сринаха с 14.25 на сто. Конкурентът Scania, който обяви сходни резултати, загуби 8.8 на сто от стойността на книжата си. Втората по големина шведска компания, която е собственост на Volkswagen, не присъства на северноамериканския пазар, но поръчките й в Европа намаляха с 41 на сто. Нетната й печалба за тримесечието падна с 3.6% до 1.82 млрд. крони (222 млн. щ. долара).

При Volvo спадът е цели 36% - до 2 млрд. крони (254 млн. долара). Влошените резултати принудиха компанията да продължи със съкращенията в заводите си. На 13 януари предизвестия получиха 1620 служители в шведските й предприятия.

Коментари
comments powered by Disqus