Серджо Маркионе даде надежда за възраждане на супер спортния автомобил
По-случай производствения финал на ViperDodge конструира пет специални модела, от които ще бъдат произведени общо 217 автомобила. 8,4-литровият атмосферен V10 продължава да генерира 649 к.с., а специалните бои напомнят на старите Viper герои.
Dodge идентифицира всички специални модели с плакет на арматурното табло, на който е изографисано името на превозното средство и серийния му номер. По желание американците могат да напишат и името на купувача.
Петте издания ще бъдат произведени от поколението 2017 и имат следните характеристики:
1:28 Edition ACR: 28 екземпляра. Ще напомня рекорда на Dodge Viper ACR в Лагуна Сека, САЩ, поставен от Ранди Побст през октомври 2015 с 1: 28.65 минута. Черен външен лак с червени украсителни ивици на предния капак, покрива и задното крило. Екстремен аеродинамичен пакет, карбоново-керамични спирачки, интериор с червени контрастни тегели.
GTS-R Commemorative ACR: 100 екземпляра. Белият основен лак с две тъмносини украсителни ивици напомня на легендарния екстериор на Viper. Екстремен аеродинамичен пакет, карбоново-керамични спирачки, карбонов пакет за каросерията, червени украсителни шевове и червени колани красят интериора.
VoooDoo II Edition ACR: 31 копия. Въз основа на оригиналния VooDoo Edition 2010. Черна външна боя с украсителни ивици в лявата половина на автомобила (гледайки от страна на водача). Екстремен аеродинамичен пакет, карбоново-керамична спирачна система, сребърни контрастни шевове в интериора.
Snakeskin Edition GTC: 25 екземпляра. Зеленият цвят е заимстван от 2010 Snakeskin ACR. Украсителните ивици имат специална форма, модифициран аеродинамичен пакет, черен интериор.
Dodge Dealer Edition: 33 екземпляра. Може да се закупи само от специализирани салони на Viper. Бял екстериорен цвят със сини украсителни ивици в средата, карбоново-керамична спирачна система, екстремен аеродинамичен пакет, червени контрастни шевове в интериора.
Етап 13.01.2016:
Dodge Viper не се продава така лесно. Именно затова концернът Fiat-Chrysler предприе радикална стъпка. Супер спортният автомобил V10 ще бъде преработен през 2017. Това е официалното обяснение. На заден план нещата обаче стоят по-различно. Това, което Motortrend успя да научи от човека, който е много добре запознат с бъдещите планове на FCA, не са спадовете на продажбите на Viper, причината за временното спиране на производството на спортиста се корени на друго място.
Следователно FCA спря производството на Viper, защото те не могат да бъдат оборудвани със странични въздушни възглавници, както скоро ще изискват стандартите за безопасност в САЩ (FMVSS #226). Допълнително окомплектоване не би било възможно, защото така или иначе оскъдното свободно пространство, ще бъде допълнително ограничено от въздушните възглавници, които при катастрофа ще се разгънат през страничните прозорци. Така или иначе, краят на Viper 2017 е лоша новина за всички фенове на американските автомобили с атмосферен V10 и 649 к.с..
Нов Viper върху модерна платформа
Въпреки това все още има лъч надежда. Изпълнителният директор на FCA Серджо Маркионе даде надежда на автомобилното изложение в Детройт 2016 за възраждане на супер спортния автомобил. При всички случаи обаче не и с двигател V10. Това напълно е изключено, в замяна на това върху съвременна платформа. "Viper беше приятелска услуга", така списанието Automobile цитира Маркионе. "Предвид развитието на платформата в рамките на марката има шанс да се роди нов Viper. Предстои само да решим дали това ще се случи навреме."
Италиано-канадецът ще обяви края на Viper 2017. Това значи, че решението за законен наследник трябва да бъде взето своевременно, за да може точно за 25-годишния юбилей на Viper да бъде обявен наследник. За платформа за новия Viper ще послужи новата архитектура със задно задвижване FCA, върху която е изградена новата Giulia, както и предстоящите Dodge Charger и Challenger.
Viper надушва по-изгодна конкуренция
2013 Chrysler възроди с Fiat-Regie супер спортиста Viper. Технически преработеният като SRT Viper тръгна на лов на клиенти, като планираните годишни продажби трябваше да възлизат на около 1600 автомобила.
През дебютната 2013 Chrysler 591 SRT Viper се продаваше добре , въпреки това през първите два месеца на 2014, продажбите възлизат само на 91 автомобила. В резултат на слабите продажби на струващия 100 000 долара състезател линиите за производство в Conner Avenue в Детройт бяха спрени поетапно от 14 април до 23 юни 2014. През цялата 2014, продажбите на Viper стигнаха до 760 екземпляра по целия свят.
Viper никога не е бил масов продукт, заявиха от Chrysler, съвсем нормално е да има такива колебания в търсенето. През целия 20-годишен производствен цикъл от Viper са произведени общо само 29 000 копия. Пазарните анализатори обаче, ясно диагностицират причината в спада на търсенето, а именно конкуренцията на новия Chevrolet Corvette, който се предлага със същата мощност и определено по-ниска цена. Освен него на пазара дебнат конкуренти в лицето на Ford Mustang Shelby Super Snake и Dodge Challenger Hellcat.