Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Промени в шампионата на конструкторите

03.10.2008 13:29
Туит

Отборите във Формула 1 обсъждат нова схема за разпределяне на приходите в края на сезона.

Новосформираната асоциация на отборите във Формула 1 (FOTA), която работи върху оптимизацията на спорта и определянето на бъдещите му цели, е дискутирала възможността бюджетът, който FOM предоставя на отборите в кая на сезона, да се разпределя на равни дялове.

Настоящата система е базирана на спечелените точки в шампионата на конструкторите. Най-голям дял получава първият отбор, а най-малък – десетият. Преди оттеглянето на Super Aguri единайсетият тим не участваше в разпределянето на печалбата (обикновено FOM предоставя около 500 милиона долара), но при настоящото статукво всички десет екипа получават дял от сумата, макар и различен в зависимост от спечелените точки.

Тази система работи от дълги години, но при все по-високите разходи във Формула 1 и нарастващата криза в сектора, промяната в схемата е наложителна. Босът на Renault Флавио Бриаторе е предложил сумата да се разпределя поравно между отборите. Целта е независимите тимове, които разполагат с много по-ограничен бюджет, да получават допълнителна финансова подкрепа.

Логично е водещите отбори да се противопоставят на подобна промяна, но правилникът на FOTA изисква седем гласа от десет, за да бъде прието предложението. Дори при положение, че първата тройка (McLaren Mercedes, Ferrari и BMW) гласува против, останалите седем, начело с Renault, се очаква да подкрепят промяната.

Коментари
comments powered by Disqus