Отборите и ФИА все още нямат единно становище относно промените в правилата, които трябва да влязат в сила през 2017 година. Проектът за корекциите трябва да бъде готов до края на февруари.
След изтичането на трите години, в които техническият правилник бе относително стабилен, предстои мащабна промяна, чиято цел е да направи състезанията по-зрелищни. По-голямата мощност на задвижващите системи, завръщането на граунд ефекта и по-широките гуми са само част от бъдещите планове на ФИА. За съжаление Федерацията и отборите все още не могат да се обединят около единно становище за бъдещето на Формула 1.
Миналия петък в Женева представители на всички единайсет тима се срещнаха с техническия директор на ФИА Чарли Уайтинг, за да начертаят насоките, които трябва да следва новия правилник. Според запознати източници обаче, вместо да се обединят около водещите тези, те са задълбочили разногласията си. Проблемът е, че промените трябва да бъдат гласувани до 1 март, в противен случай всички отбори трябва да одобрят евентуална корекция, за да бъде валидна тя през 2017 г. и впоследствие.
Това е причината да бъде насрочен нов дебат, който трябва да се проведе на 23 февруари отново в Женева. Той ще се състои преди предварително планираната среща на Стратегическата група и Комисията към Формула 1, която трябва да вземе окончателните решения.
Основните теми, които явно водят до разногласие между отборите и ФИА, са свързани с аеродинамиката и планираното увеличение на силата на притискане, както и със системите за предпазване на кокпита. Очакваше се тимовете да се обединят около разработваната от Mercedes концепция за защита, но явно и там има разногласия. Сред останалите теми най-съществена е тази за таван на цената на задвижващите системи, като не по-малко важен е и проектът за ограничаване на броя скоростни кутии до три на сезон.