Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Промените в правилника за сезон 2010 във WRC

22.10.2009 11:02
Туит

ФИА публикува официално промените, които ни очакват в Световния рали шампионат догодина. Част от проекторешенията бяха отложени за сезон 2011.

Световният съвет гласува корекциите в правилника вчера в Париж, като най-съществените засягат:

Дистанция на скоростните отсечки

Догодина няма да има ограничения по отношение дължината на даден етап. Въвежда се обаче максимум от 80 километра между два сервиза. Дължината на дадено състезание ще варира между 300 и 500 километра.

Сервизен парк

Всяко състезание трябва да има минимум една основна сервизна зона. Организаторите могат да искат разрешение от ФИА за промяната на локацията й по време на надпреварата. В допълнение сервизният парк ще трябва да бъде организиран така, че да осигурява достъп и откъм задната част на сервизите, като целта е зрителите да имат по-директен контакт с отборите.

Световен шампионат за производители

Всички автомобили, които се състезават, включително настоящите WRC машини, ще имат право да участват в Световния рали шампионат на ФИА за производители. Регистрираните производители трябва да участват с минимум два автомобила във всички състезания и да използват хомологирани за 2009 г. автомобили.

WRC отбори (втори отбори)

Вторите отбори трябва да участват минимум в осем номинирани кръга с един или два автомобила, хомологирани преди 2009 г., като поне един кръг трябва да е извън Европейската икономическа общност и Турция.

Нощни етапи

Нощните етапи ще бъдат отново разрешени, като единственото изискване е да не формират един пълен състезателен ден

Шейкдаун

Шейкдаунът може да се състои и на част от състезателен етап. Тази година в Испания организаторите на надпреварата използваха тази формула.

Максимални закъснения

Максималното закъснение между две часови контроли е удължено от 15 на 30 минути. Максималното закъснение в рамките на деня обаче остава 30 минути.

Световният съвет по моторни спортове реши да отложи някои други проектопромени в правилника:

Отборен шампионат

Опцията шампионатът на производителите да стане отборен шампионат се отлага за сезон 2011, когато влизат в сила промените в техническия правилник за новите WRC автомобили.

Шейкдаун

Предстоят нови дебати около това шейкдаунът да се използва за промоционални и медийни събития или да е определящ за стартовия ред по отсечките.

Гуми

Опцията за въвеждане на две каучукови смеси (а не една както е в момента за макадамовите и състезанията на сняг) ще бъде обсъждана с единния доставчик Pirelli.

Подиум след всеки състезателен ден

Дали ще има подиум след всеки състезателен ден зависи от това какво решение ще бъде взето относно бонус точките. Предстои проучване за ранкинг системата на пилотите, която да бъде синхронизирана с настоящия точков списък.

Коментари
comments powered by Disqus