Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Промоутърът на WRC натиска за ясна йерархична структура в шампионата

10.12.2009 11:34
Туит

Промоутърът на Световния рали шампионат ISC планира формирането на нови поддържащи серии във WRC, но такива, които да служат предимно за изграждането на млади пилоти.

В момента Junior WRC изпълнява функцията на „обучителни“ серии, но много често пилотите там остават в сянката на водещия шампионат. Това е една от причините Нийл Дънкансън, изпълнителен директор на North One (компанията-собственик на ISC), да настоява за формирането на нова схема, по която да се обучават младите състезатели.

„Себастиен Льоб може и да е най-великият рали пилот, Кими Райконен, Кен Блок и Валентино Роси също идват, но ние се нуждаем от една по-ясна структура. Трябва да търсим по-здраво новата генерация пилоти“, коментира Дънкансън по време на традиционния бизнес форум в областта на моторните спортове, цитиран от Autosport.

„Всички състезатели от Формула 1 минават през картинга, ние също имаме нужда от нещо подобно. Рали пилотите нямат възможност да карат в рамките на закона преди да навършат поне 17 или 18 години. Ето защо искаме да създадем един съвсем нов спорт с нови автомобили, който да е насочен към децата на седем години и нагоре. Няма как всички те един ден да карат във WRC или да станат шампиони, но със сигурност ще станат по-добри пилоти. Трябва ни по-ефективна пирамидална структура, ясна йерархия по пътя към WRC.“

Миналата година ФИА и Pirelli стартираха програмата Pirelli Star Driver, която има за цел да спонсорира млади талантливи пилоти от различни региони на света, но спортният директор на италианската компания Пол Хембри признава, че това е една твърде малка крачка.

„Забелязахме, че трябва да вкараме рали спорта при бъгитата, трябва да накараме хлапетата да влязат в рали автомобилите от рано, трябва да им осигурим нужната структура, за да вървят нагоре, след което да стигнат до етапа, който ще наречем условно академия – едномаркови серии под шапката на Световния рали шампионат. По този начин най-добрите млади пилоти ще имат поле за изява“, коментира Хембри.

Саймън Лонг, изпълнителният директор на ISC, споделя идентичната позиция. „Трябва да разберем как да инвестираме в младите таланти – било то талантливи организатори, талантливи пилоти или талантливи инженери. Усилията ни ще са фокусирани върху една ясна схема, която върви отдолу нагоре и свързва националните, регионалните и международните шампионати.“

"Погледнете към Формула 1, MotoGP и останалите спортове. Всички те имат съответните академии, които изграждат бъдещите таланти. Искаме поне 100 участници на всяко рали. Това означава 30 WRC автомобила в челото на колоната, следвани от джуниърите, популярни пилоти, които карат епизодично, и на финала – аматьорите“, завършва Лонг.

Коментари
comments powered by Disqus